недеља, 04. јун 2017.

Prizren - drevni carski grad



Da, da.. Alija je iznenada postala redovna sa pisanjem na blogu i ne mogu verovati da sam juče ostala skoro pa do 4, kako bih napisala zalihe za vreme testova i spremanja za iste, koje mi se polako približava. Stara motivacija je iznenada ugledala danak ponovo i ja nemam reči da adekvatno opiśem sreću koju osećam dok sam iznutra puna ideja koje se uspešno pretvaraju u zaista divne tesktove, kvalitetne i dugačke, k'o u starim danima. Ovoga puta, na redu jeste neki mini storitajm, sa ekskurzije koju smo imali pre par dana, u ponedeljak. Ideju sam videla na Marsinom blogu, ona je bila pisala o Somboru, a kako sam i ja imala par kvalitetnih fotografija, odlučila sam joj posuditi i iskuckati nešto slično njenoj ideji. Skrolujte dole i uživajte !

Ekskurzija je bila planirana za petak, dan nakon mature odmah, međutim zbog užasno lošeg vremena, magle i kiše koja je lila kao luda, to jednostavno nije bilo moguće sprovesti po planu, te je sve pomereno za ponedeljak, śto se pokazalo kao zaista divna ideja, jer je vreme ponedeljkom bilo i više nego odlično ! Kao śto sam pričala za maturu, i od ekskurzije nisam oćekivala ništa preterano, jer bi lajk, Prizren je grad kog sam posetila jako puno puta i stvarno se nisam nadala nekom vau iskustvu. ali je ipak u meni postajala mala nada, nakon uspešne mature, i to se malo svetlo pokazalo kao ispravno. Bilo je divno.

Čim smo stigli, otisnuli smo se na penjanje do Kaljaje, tačnije do jednog jako posebnog i istorijski značajnog mesta za sam grad.
Radi se o srednjovekovnom utvrđenju u Prizrenu, u kome se određeno vreme nalazila prestonica Srpskog carstva. Podignuto je na na brdu, iznad Bistrice.


Prvo utvrđenje su podigli Vizantinci, da bi ga Dušan Silni, kasnije proširio, posle čega su ga i Turci, tačnije Osmanlije popravljale tokom svoje vladavine, davši današnji izgled.
Tvrđava je danas u ruševinama, ali je za videti jako čarobno i posebno mesto, jer vam je sa vrha gotovo čitav grad pod nogama, a i svi ti obrisi nečega što se davno deśavalo jesu vidljivi i duhovi prošlosti osećaju se, zaglavljeni među porušenim kulama, zidinama.. 
Napomenula sam da sam dosta puta bila, tačnije posetila ovaj grad, međutim ovo jeste prvi put da sam ja bila do Kaljaje gore i zaista mi se jako puno svidelo..


 
Putem koji vodi dole, nizbrdicom, svratili smo i do crkve Svetog Spasa.

Građevina podignuta u 14. veku, oko 1330. godine, nalazi se na jugozapadnom delu grada, spomenula sam, odmah ispod tvrđave, u delu gde je nekada bila srpska četvrt.



Sam pogled iz dvorišta je nešto neverovatno, nešto što se rečima ne da opisati lepo.. crkva jeste porušena, od nje nije ostala niti približno lepota koja je nekada vladala, međutim imala sam priliku da uđem unutra.. i iako ni pola posebna kao što je, bar po mom miśljenju, nekada  bila, zaista jeste mesto koje vredi posetiti.


Nisam mnogo fotografisala, jer se nisam osećala prijatno da toliko koristim telefon unutra, što je delom i realno, jer..jednostavno nisam htela, te nismo mnogo vremena proveli tu, zbog vrućine ali i sledećih stanica koje smo morali obići. Kupivši po flašicu vode, kako bi se rashladili, nastavili smo svoje silaženje ( kako glupo zvuči ) dalje do Sinan-pašine džamije.


Sinan-paśina džamija jeste islamski objekat u Prizrenu, podignuta je oko 1615. godine i spada u najpoznatije znamenitosti tog grada.
Nismo ulazili unutra, iako nam je razredni bio pričao da je zaista i više nego lepo, a po spoljaśnem izgledu, njegova priča ima dakakve temelje. 



U dvoriśtu ispred džamije, nalazi se neka imitacija Baščaršije, Sarajevske, i ja sam očarana bila dok sam prolazila kroz nju.. pronašla sam, videla a i kupila jako zanimljive predmete, koje će mi poslužiti kao uspomena na ovo divno iskustvo. 



Nakon svega toga, naravno, odlučili smo se za predah u dvorištu jednog kafića. Mali nesporazum sa konobarom, jer sam bila naručila dve kugle, ni spomenula nisam jagodu, a dobila četiri i to od jagode.

No, to su ti problemi prilikom sporazumevanja.. Divan ostatak vremena u zabavnom parku.
Zaista je to bilo poput krune svemu što lepom što smo proživeli na maturi, ali i na ekskurziji. Ismejali smo se, vriśtali i zaista se sjajno proveli.

Nasmejani, sa osmehom od uha do uha, uputili smo se ka supermarketu, tu neśto pokupovali i na kraju otišli do restorana, jeli.. i vratili se do automobila, te se zaputili ka kućama. U autu smo ja i drugarica prepričavale jedna drugoj sopstvena iskustva, razmenjivale slike.. i složile se da smo provele jedno jako lepo vreme skupa !



To bi bilo to, čitamo se uskoro ponovo.. a do tada, voli vas i ljubi vaša Alija. ❤

5 коментара:

  1. Jako lep post, draga. Prizren je zaista divan grad, a posetila sam ga mnogo puta. Na pozantu tvrđavu u Prizrenu - Kaljaja sam bila mnogo puta i mnogo mi se sviđa, a što se tiče ostalih znamenitosti, posetila sam Sinan pašinu džamiju, međutim nisam ulazila u nju. Ostale znamenitosti nisam posetila, jer kad god idem u Prizren idem u šoping i nemam vremena za obilaženje. Jako mi je drago da si se lepo provela, a slike su predivne.
    P.S. Na mom blogu sam organizovala Q&A, ne zaboravi postaviti pitanja.

    It's Q&A Time #3 | laAdda​​​

    ОдговориИзбриши
  2. Baš sjajan post, s obzirom na to da volim da putujem i obilazim nove gradove i druga čudesna mesta. Nisam nikad bila u Prizrenu, ali možda nekada i posetim ovaj grad. Baš si ga dobro opisala i stvorila neku znatiželju u meni. Prelep ti je stil pisanja. :)

    anasbloggerlife.blogspot.rs

    ОдговориИзбриши
  3. Divan post draga <3
    Pogledaj moj blog . Pišem o fashion,beauty i lifestyle temama .Bilo bi mi drago da zapratimo jedna drugu i uživamo u novim postovima ♥

    http://herecomesajla.blogspot.ba/

    ОдговориИзбриши
  4. Great post!

    You have a nice blog!

    Would you like to follow each other? Let me know on my blog with a comment! ;oD

    Have a great day!

    xoxo Jacqueline
    www.hokis1981.com

    ОдговориИзбриши
  5. Uzivala sam citajuci,prelijep post!
    Posjeti moj blog ako zelis,pa da se podrzimo u ovom blogosvijetu ♡♡

    Kiss
    Novi post:
    http://nerinnahsblog.blogspot.ba/2017/06/high-red.html?m=1

    ОдговориИзбриши