уторак, 06. јун 2017.

Kako prepoznati osobu koja se lažno predstavlja ?




Pre par nedelja na mom je blogu osvanuo post, tačnije storitajm u kom sam pričala o nekim mojim malim pustolovinama na Internetu, fejk profilima i tom lažnom svetu u kom sam se bila upustila i na moje iznenađenje u komentarima je dosta veliki broj vas potvrdio, tačnije ispričao neku svoju verziju slične priče..no, juče mi je nešto palo na pamet i poprilično je, nemam pojma ni ja sama, straśno ? Zamislimo da samo zamenimo mesta ? Da sam ja bila ono što zapravo i jesam, śto je realno bilo nemoguće, jer se on ne bi dopisivao sa detetom koje još nije imalo ni deset godina, ali samo zamislimo.. da sam ja bila ovo što ja jesam, a da se on krio iza te neke maske lepog momka, dok je zapravo tamo negde iza kompjutera sedio koji gadljivi starac koji je na taj način odlučio lečiti svoje komplekse iz mladosti, dok mu u sobi pored spavaju unuci..pu, pu, daleko bilo i ne ponovilo se nikada. No, kako ni ja, a niti niko drugi ne bi dośao do situacije da se uhvati u koštac sa lažnim profilima, kao ekspert za lovljenje istih, ja vam u ovom postu donosim par načina kako da se na vreme izvučete iz tog sveta.. pa skrolujte dole i uživajte u čitanju !

Ako primetite znakove koji jasno ukazuju na to da osoba koja se nalazi iza ekrana možda nije neśto za šta se sama i predstavlja, potražite od njega, ili u suprotnom slučaju od nje.. sliku, selfi. Međutim, ne običan, jer je naravno lako pronaći takvu sliku u folderima od onog nesretnika od koga isti uzima slike predstavljajući ih kao svoje, već mu tražite neku na kojoj će na primer, držati papir sa napisanim vašim imenom, ili tako nešto u tom fazonu..ako krene sa izgovorima da ne može trenutno, da je mrak, da nema papir i olovku kod sebe ili slične gluposti koje se čak kose i sa pameću, znajte da to hleba ne jede..





Pamtite pojedinosti. Jer se laž lako uhvati, tačnije, postoji poslovica koja glasi : zaklela se crna zemlja raju, da će sve tajne da se odaju. I to je istina. Niśta na ovom svetu ne može ostati večito pod velom tajnosti, skrivanja ili sličnog. Pa tako ni ta osoba koja se krije iza tuđih slika, jer kako je čitav 'njen' život jedna ogromna laž, desiće se ispadi da lupi da je na primer jednom '98, a nekoliko dana nakon toga '97 godište ili da je do pre par minuta imala momka u kog je bila zaljubljena do uśiju a već u ovom, nema nikoga već godinu dana. Tako da, da.. obratite pažnju na pojedinosti tokom razgovora, biće puno propusta.

Slike govore više od hiljadu reči. Obratite pažnju, ne na bukvalno sliku, nego na komentare ispod. Jer lajkovi su lajkovi.. to svako može postići, jer su Azerbejdžanci i Irani, koje prikupljanu po stranim profilima, uvek raspoloženi za lajkanje..nah, glupostima 21. veka nikada kraja, ali stvarno. No, da se vratimo na komentarisanje. Ako osoba ispod niti jedne slike nema komentara, sumnja ! Jer svaka živa osoba na ovoj planeti ima bar jednog normalnog prijatelja, sestru koji će bar jednu sliku komentirati. Ili u slučaju da je osoba pametna poput moje sestre i mene i u isto vreme napravi dva fejk profila, kako bi u isto vreme štitila leđa, onda samo obratite pažnju na to koja se to osoba stalno taguje na slikama i ako se radi o jednoj te istoj, batalite odmah.

Obratite pažnju na pisanje. Verujem da ste svi vi upućenu u činjenicu kako i koliko je vremena roditeljima/rođacima i tako starijim osobama, bilo potrebno samo da bi shvatili kako se telefon gasi i pali, a kamoli da bi naučili osnove neke aplikacije i njenog koriśćenja. Da ne pričam uopšte o pisanju, hiljaditim greškama i svim tim glupostima..Oni nisu jedini, tako da.. obratite pažnju na određene gramatičke greške, brzinu odgovaranja, brzinu kucanja..

Ako se, ili mislite da, se dopisujete sa momkom koji je, lupam, '98 godište, obratite pažnju na njegov rečnik. Ako u rečenicama, porukama, ne bude ubacivao skraćenice koje su sada In ( nmg, nmvz, vtp, lkn) ili koristio psovke, reči poput tebra ili smora, onda se verovatno ne radi o tom i takvom momku, nego o nekom matorcu koji je verovatno godište vaśih roditelja.

To bi bilo to, jedina i jedna namena svega ovoga jeste da svi mi budemo bezbedni na internetu. Jer uvek biva tako, ako neko pazi, drugi baś i ne. Svi mi možemo zapnut u slične kandže, ko zna kome.. pa kako ćemo posle iz  istih izaći na jedan miran i bezbedan način ? Jako teśko. Tako da razmišljajte, obratite pažnju na ove pojedinosti..budite oprezni. Jer u ovom svetu, u ovom veku i u ovo doba, svega ima, osim bezbednosti i lepih namera. Ljubim vas sve i volim, pa mi se zato čuvajte. Vaša Alija.❤

3 коментара:

  1. Nije toliko teško prepoznati fejk profil, ali ponekad se neki ljudi veoma dobro sakriju iza lažne slike da je veoma teško pomisliti da profil nije njegov. Ja ipak mislim da nema potrebe da se dopisujemo sa osobama za koje nikad nismo čuli, a kamoli da im dajemo svoje lične podatke. Alia, odličan post. :)

    mysweetlandd.blogspot.com

    ОдговориИзбриши
  2. Dodala bih samo da su povremeno na slikama, u pozadini ili ruci, stvari koje se ne mogu kupiti kod nas, ili je pak pozadina bela, čudna ili tako nešto... Super post, a posebno bih izdvojila poslednji savet, jer se rečnici razlikuju u zavisnosti od godišta. :)

    Ana's blogger life

    ОдговориИзбриши
  3. E ovo je jedan zanimljiv post, mislim navikli smo mi na takve na tom blogu,logično hehe, ali ovaj mi je jako zanimljiv iz posebnih razloga, prvo, jako mi se svidelo što otvoreno pričaš o ovome iako postoji mogućnost da se sve okrene na tebe tipa da te napadnu anonimci i kompanija kako iz iskustva sve ide kako si i sama takva i to, mislim to je uvek tu negde po strani, ali i način na koji si ovo napisala je stvarno divan, znam za svaku ovu caku, ali stvarno mislim da bi ljudi pogotovo devojke trebale malo da pripaze sa kime provode vreme na interentu i sa kim se zapravo dopisuju, tako da mislim da je ovo ujedno i PRIVACY AWARENESS post, što ga čini još više zanimljivim <3 <3 <3 <3

    Boomy's Place

    ОдговориИзбриши