среда, 29. март 2017.

Negativna strana društvenih mreža !



Za početak, verujete li da sam napokon dostigla dvocifrenu brojku komentara na zadnjem postu ? Smešno zvuči, znam, ali mi je toliko krivo bilo što sam nakon one ogromne pauze tokom zimskog raspusta zapostavila blog i bacila ga u drugiplan, a i što sada ne mogu pisati redovno zbog silnih testova i tog spremanja za zavrśne ispite, te mi je to nekako vratilo i volju a i nadu da ovo sve napreduje. Od srca vam hvala. I tako, dok se moj blog penje uzlaznom putanjom, škola i uspeh konstantno opadaju. Zarekla sam se da me ove godine neće prepoznati jer ću učiti puno, ali stvarno puno, međutim ispalo je skroz suprotno. Potrefila sam i ostvarila samo tu želju da me ne  mogu prepoznati, samo nažalost ne zbog uspeha, nego totalnog pada. Hemičar i matematičar su pola sata zurili u test koji sam predala, pa u mene, pričali kako nemaju predstavu šta se desilo, kako ne mogu verovati da na uzglavlju tog testa stoji moje ime i da je to jednostavno mojih ruku delo, te mi onda uručili papir na kojem je iz hemije bio ostvaren uspeh od 12 bodova, a na matematici neverovatnih 3,5.. Ali eto, srediće se sve to, a vi svakako niste došli do ovde i uśli u ovaj post kako bi slušali moje jadikovanje i patetisanje, te skrolujte dole i uživajte u čitanju jednog zaista dobrog teksta u kome sam iznela činjenice kojih smo realno svi svesni a tiču se društvenih  mreža.


Da, pa kako ste i sami po naslovu mogli zaključiti, a i po ovim zadnjim rečenicama iz uvoda gde sam se opet malo previše zanela, tema kojom se danas bavimo jesu one specifične, društvene mreže bez kojih niti jedan tinejdžer ne može zamisliti normalnu svakodnevnicu. Bilo da govorimo o Snapchatu čija je popularnost drastično opala nakon uvođenja InstaStory-a na Instagramu, samom Instagramu ili pak Fejsu kog realno retko ko i da koristi, svejedno je jer razlike nema a mane su gotovo identične. Pa tako vama na slobodi dajem da odlučite kojoj društvenoj mreżi pripadaju dole navedene mane i koju ste vi prepoznali čitajući ovaj post. Uživajte.


Od trenutka kad je u moje ruke zapao fantastični Samsung Galaxy J7, nije prošlo ni mesec dana a ja u njemu imam preko 2.000 slika, što može potvrditi činjenicu da je prosečan tinejdžer, koji je pored toga i vlasnik neke društvene mreže na kojoj je poprilično aktivan, u proseku sposoban napraviti bar deset, do dvadeset fotografija dnevno. Naravno, nakon toga sledi upoređivanje, dvosatno odlučivanje oko toga na kojoj mu je to ruka u boljem položaju, a na kojoj noga, na kojoj mršavije izgleda...i sve tako u  nedogled, jer se uglavnom javlja problem da fotografija koja ispuni jednu karakteristiku, ne može i ostalih deset, te je samo zanemarimo. Nakon što odabere minimum četiri omiljene od ukupno četrdeset, sledi slanje prijateljima na detaljnu analizu, jer ko zna možda je njemu n promakao taj neki detalj koji tu fotografiju kvari. Čeka potvrdu, te onda sledi editovanje, potraga za bombastičnim opisima, pa tek onda i sama objava... sve što sam navela, dovodi nas do jednog, jedinog, mogućeg zaključka : perfekcionizam. Toliko toga gubimo na tu jednu fotografiju, minute i minute, sate i sate,tražimo dlaku u jajetu,sve to, a zbog čega ? Zbog  eto te jedne, nove, objave, zbog te nade da će baš ta i ta slika oboriti novi rekord što se lajkova tiče.. žalosno. Žalosno je to što smo jednostavno izokrenuli sve, što previše osuđujemo, upoređujemo sebe i svoj izgled, telo, odeću, samu kombinaciju sa drugima. Nabijamo bespotrebne komplekse, u svojoj glavi formiramo nešto što nismo, što nikada i ne možemo biti i težimo ka tome. U međuvremenu, skroz zaslepljeni silnim komentarima i lajkovima, polako postajemo perfekcionisti, utripovane i dosadne osobe koje od svog života prave samo platformu za dobar Instagram profil, a realno, ja se sa takvima družila ne bih, a kamoli nešto više.

I pored bespotrebnih kompleksa i svega što nabijemo i natovarimo sebi na leđa, javlja se još jedan, pa recimo problem kog nikako ne možemo ignorisati a prisutan je stalno. Samoća. Da, dobro ste pročitali. Kako ? Ti ne osećaš to ? A ne ? Pa dobro onda, predpostavljam da je tebi svejedno što ćeš i noćas, baš poput i prethodnih dana čitave nedelje, a i one prethodne, ostati u krevetu i prelistavati društvene mreže, refrešovati ih na svaki sekund i po milioniti put gledati Insta priče svoje prijateljice, koja je baš u tim trenucima u kafiću, sa društvom i sudeći po objavama, vraški se dobro i provodi. A svejedno ti je ? Pa verovatno ti neće biti ni krivo što te i sledećeg dana tamo neće biti, pa će ona uživati u životu a ti leškariti na tom krevetu čitavog dana.. da prestanem ? A što ? Smeta ti, osećaš se usamljeno ? Naravno da se osećaš ! U tome je i poenta. Konstantno će se u vama javljati taj osećaj samoće, izazvan činjenicom da taj neko tamo živi, provodi se, sa društvom i sa svim tim čudima, dok vi jednostavno po milioniti put prevrćete svoje telo po kauču koji  je i poprimio vaš oblik od tolikog ležanja..


Utvrdili smo da smo jednostavno svi nabili jedan solidan broj kompleksa, da se svi osećamo usamljeno, ali međutim naravno da tome nije kraj tu i iako ste verovatno očekivali post u kom ću spomenuti fejk profile i svu tu opasnost koja vlada sa drugog ekrana, ja o tome neću pričati, jer niti sam dovoljno informisana a niti imam jednostavno volje pričat o matorom starcu koji stoji iza ekrana, mentalno zaostaloj osobi koja se krije iza slike kakvog tinejdžera i kome su tek u trenutku kad je shvatio da je jednom nogom već u grobu proradili ti neki tinejdžerski nagoni, odnosno hormoni te je odlučio krenut u potragu putem društvenih mreža.. dajte, to je jadno, tako da ja izbegavam čak i spomenut' takve bolesnike ovde, međutim postoji jedna jako zapravo izbegavana stvar koju svi ignorišemo i retko ko je i spominje. Ti nabijeni standardi, ta očekivanja koje svako postavi ispred devojke.. ali o tome više u narednom postu, tako da vratite se nazad ovde i pročitajte post o određenim stvarima koje bih svaka devojka trebala biti svesna. Zagrljaj vam i poljupce śalje, vaš Alija ❤

12 коментара:

  1. Divan i kvalitetan post, uživala sam u svemu napisanom. ❤ Zaista je grozno to što si spomenula oko tih detalja za Instagram i prevelikih kompleksa, a još su mi grozni i odvratni ti starci na društvenim mrežama. :D :|

    Chanceux

    ОдговориИзбриши
  2. Анониман29. март 2017. 13:14

    Zaista mi je od srca drago što si na prethotnom postu imala toliko komentara, stvarno si ih zaslužila. U potpunosti se slažem sa tobom. Sve je tačno što si rekla. Mi smo postali zavisnici od telefona i društvenih mreža. Brinemo se šta će drugi reći za novu sliku i gubimo svoje dragoceno vreme dok je uređujemo. Uvek mislimo da drugi žive bolje živote od našh, zato što oni uvek objavljuju slike neke "fensi" hrane, pa mislimo da oni vode savršene živote. To je pogrešno mišljenje. To što je neko u nekom poznatom kafiću ne mora da znači da je njemu sve ide glatko. Moram da dodam da su fotografije zaista predivne, a pogotovo ona slika sa cvetom, podsetila si me da moram da pravim herbarijum, hahahahah..šalim se. Zaista si sve dobro objasnila i sve to na dobar način iznela.

    ОдговориИзбриши
  3. Wonderful and perfect! I follow you blog, please follow me too. http://alamodenatine.blogspot.com

    ОдговориИзбриши
  4. Veoma interesantna tema za post. Jako mi se dopada sto si odlucila da pises nesto ovako realno. I odlicno si to uradila, napisano bas na nivou. Veoma edukativan i koristan tekst. UZIVALA SAM CITAJUCI! Sjajno draga Alia. Nazalost, koliko god bile koristne, drustvene mreze postaju se opasnije.

    Gotičarka

    ОдговориИзбриши
  5. Super post!
    Nova sam, pratim te pa ako zelis uzvrati:
    http://janead.blogspot.rs/

    ОдговориИзбриши
  6. Predobro napisan post! Ne postoji rečenica koju bih posebno izdvojila... Ubola si u srž problema današnjice.

    Nova sam na blogu, pogledajte moj prvi post → milicabimperfect.blogspot.com

    ОдговориИзбриши
  7. Odličan post, baš mi se svidio, a i fotke su lijepe. Istina je da danas društvene mreže okupiraju većinu našeg vremena, zamaramo se glupostima i razbijamo glavu oko nečeg do čega realno gledano nikom nije stalo više od 0.2% haha. To što spominješ šalje sliku svim prijateljima da vide ima li koju manu koju ne primjetiš mi je pomalo smiješno, osobno to nisam nikad radila jer nema smisla. uvijek će biti neki nedostatak ili nešto što ne valja, pa čemu satima razbijati glavu nad nečime što e možeš promjeniti. Jedino možeš uhvatiti fotku iz drugog kuta, ali u realnosti to ne mijenja ništa. Facebook skoro ni ne koristim, uđem više manje da provjerim obavijesti ili iz znatiželje, snep koristim, ali ne toliko pretjerano, od nabrojanog koristim Instagram. To je valjda društvena mreža gdje provedem najviše vremena što se njih tiče. Nije da sam ponosna na to, ali eto tako je. Kao i svi trebala bi gledati da budem što manje tamo, ali većinom su to samo prazne priče kao novogodišnje odluke... ugl baš mi se svidio post i žao mi je zbog tih loših ocjena, ali sjedi i zapni malo, pametna si ti znam ja da ti to možeš ;)
    Objavila sam novi post pa pogledaj ako hoćeš ;)
    -Sara

    vremenskiputnik.blogspot.com

    ОдговориИзбриши
  8. I sama ne znam što se zbiva sa mnom u posljednje vrijeme, skroz sam popustila i u školi a i što se tiće bloga. Jednostavno nemam volje kad vidim kako je vani lijepo vrijeme,a ja ga moram provoditi u kući učeći razne, realno nepotrebne stvari.
    Super post!Baš sam uživala čitajući!:)

    Minnah's Life

    ОдговориИзбриши
  9. Slažem se sa obime sto si napisala! slike su sjajne! Nazalost, vecina se pobinovala losim stranama drustvenih mreza, nego dobrim. A ti si ovaj post sjajno napisala, jedva cekam sledeci, onaj koki si samo spomenula 💕
    "Teen Queen"

    ОдговориИзбриши
  10. Super post zdrava ,drago mi je da imas dosta komentara na proslom postu
    Ako zelis svrati i ostavi komentar draga i pracenje

    ОдговориИзбриши