недеља, 29. јануар 2017.

Ključ je u sitnicama koje život znače




Da, da. Ma naravno, znam. Sigurno bi imala više prijatelja da živiš u nekom većem gradu. Da,da. U potpunosti se slažem. Iritira te taj momak koji ti svakog dana maše iz susedne ulice i koji se zacrveni svaki put kad ga pogledaš. Pa naravno, on nije ono što ti želiš. Razumem. Do bola te nervira onaj starac koji te svakog puta zaustavi na povratku iz škole i priča ti o deci koja mu živa tamo daleko, a zapravo ni on ne zna šta podrazumeva pod tom daljinom. Smeta ti ova hladnoća i pahulje koje krase i ulepšavaju tlo, iako smatraš da zaista jeste magična atmosfera ipak te podsvesno nervira. A da, takođe i škola i preteško gradivo, devojka koja već deseti put prilazi stepenicama na kojima ti sediš a ti je isti toliki broj puta odbijaš, kafić u kom trošiš svoje  vreme nakon škole. Ajoj, razumem te. Sve je to za tebe previše, predstoji ti depresija i to jako gadan oblik. Ali, sačekaj. Zar se ne zapitaš, živiš li malo po velikim standarim i da li je svaka sitnica koju odbacuješ svakog Božjeg dana zaista sitnica i koliku  ona važnost zapravo nosi sa sobom ?  Znam da nisi te imam ogromnu potrebu da sve reči koje sam nakupila u sebi sručim ovde i nateram te da promeniš misli i unaprediš život za lestvicu više..


Eh, sada, nakon što smo razmotrili činjenicu da je svaka moguća stvar koju si gore navela živa dosada za tebe  i da ti to sve možda malo previše ide na živce, daj meni reč i dopusti mi da ti postavim par pitanja. Spomenu gore malopre da nemaš prijatelja i da si uverena da bi ih imala da živiš u nekom većem mestu, a samo poveži rečenicu malo nakon toga i onu devojku koju smatraš jadnicom i koju si odbila najmanje deset puta. Primećuješ možda ? A onaj momak koji ti maše i crveni se na svaku tvoju reč ili najobičniji pozdrav, to ne radi zbog toga što 'je stidljiv i tipični mamin sin', budalo ! Sviđaš mu se. Deda koji te 'davi' pričom o svojim unucima, ti dosađuje a zar se ne bi okrenula odmah sledećeg jutra ako se on ne bude pojavio u susret tebi ? Ne bi li pomislila na ono najgore i ne bi li poželila da opet slušaš o unuci koja mu je 'tamo daleko ' i o činjenici da ga ne zove a i ako to uradi da se dešava jednom mesečno ? Bi li ti nedostajale one suze u njegovim očima ? Znam, znam da bi. Kafić, da se sada zatvori, bi li ti nedostajalo svo to vreme koje si tamo provodila, zezanje koje se tamo dešavalo ? Škola i gradivo ? Zamisli da kad se jednom sve to završi, zar ti neće nedostajati ? Sve to ? Hoće, ali iz jednog prostog razloga. Iz razloga što nisi uživala i nisi koristila to sve dok si imala priliku i šansu, a tek ti je sada palo na pamet. Jer nije istina to da ne znamo ceniti ono što posedujemo, sve dok ga ne izgubimo. Istina je da nikada ne pomislimo na činjenicu da to što posedujemo, već sutra nećemo..


Pahulje koje te iritiraju, rade to jer ih ne znaš ceniti na pravi način i jer u njima ne možeš pronaći dozu lepote koju skrivaju. Delić svega toga što te okružuje, delić svega što danas vidiš, sutra nećeš. I sve će ti to jednom nedostajati. Crvenilo na licu onog momka,sjaj u očima onog starog deke, sto u kafiću, stara klupa u koju si provela toliko godina i na kojoj će uvek stajati taj tvoj potpis i ono skriveno slovo koje si uvek pisala, a koje tvoji drugari nikad nisu mogli povezati nit' sa jednim momkom u školi, pahulje koje tada neće biti iste i činjenica da već tada nećeš moći raditi sve ono što si tada mogla, a nisi htela. Nisi htela jer ti je sve to bilo dosadno ili si ti tako mislila. Grešiš, devojko. U zabludi si. I to velikoj.



Sitnice su ono što sačinjavaju celinu ovog našeg kratkog života, koji je dovoljno dug za one koji ga znaju i živeti. Dovoljno dug za one koji prepoznaju i procenjuju tajnu svega onoga sakrivenog i nedokazanog, tajnu koja se krije negde u svemiru i tajnu pozitivnog razmišljanja i života. I kunem se, ako sada ne ustaneš, odeš i prošetaš centrom grada,ne okreneš se i ne zamisliš. Pogledaš svaku osobu i razmisliš o onome što vidiš. Ne, ne. Ne o njenom izgledu, oblačenju i stilu, već o položaju njenog lica, grču koji je zamenio osmeh i svom tom sivilu koje vlada na tom mladom licu, a Bog zna zašto. Dok ne odeš i ne staneš na sred ceste dok pahuljice budu padale po tebi, iz srca se ne nasmeješ, nećeš pronaći sreću. Dok ne posmatraš zmaj koji se vijori na nebu i promisliš o njemu kao proizvodu jednog srećnog i zadovoljnog detinjstva nekog mališana, traćiš svoj život. Jer sve to što je naizgled neobično, sitno i malo, nakon nekog vremena neće biti. I možda činjenicom da ignorišeš onog momka, gubiš potencijalnog dobrog prijatelja. Ili činjenicom da se sutra ne pojaviš u tom kafićom, gubiš šansu da ti dugogodiśnja simpatija prizna svoje osećaje prema tebi. Razmisli o tome. Jer na kraju jedino što stvarno imamo jeste stvarnost kojoj svedočimo. Učinimo tu stvarnost krajnje nestvarnom, to je naš zadatak. Puno poljubaca i naizgled malih zahvalnica od jedne do neba zahvalne blogerke, ljubim vas  :)  

16 коментара:

  1. Alija draga, ja stvarno ne znam šta da dodam nakon svih reči koje si nam izustila u ovom postu. Zaista si me ostavila bez teksta. Ne samo da si nam prenela veliku pouku, već si me navela na dubokoumno razmišljanje, i naterala da zavirim u sebe. Uspela si ono što mnogi pre tebe nisu mogli, a to je da me raznežiš svojim rečima i dovedeš do tog stadijuma da se cela naježim. Svaka čast za tekst, oduševljena sam tvojim razmišljanjem i pisanjem.

    Gotičarka

    ОдговориИзбриши
  2. Wow! Samo wow! Uistinu jedan od boljih postova koje sam procitala. Moram priznati da sam se nazalost prepoznala u nekim dijelovima ovog teksta. Zbilja postoje ljudi i stvari koje uzimam zdravo za gotovo. Previse se radujem nekim stvarima u buducnosti, da sam zaboravila na trenutke koje sada prozivljavam. Hvala sto si me podsjetila koliko su sitnice ustvari bitne :)
    Novi post: shoppingholic-dreamer.blogspot.com

    ОдговориИзбриши
  3. Odličan post, jako mi se sviđa <3
    Obožavam postove, u kojim ljudi pišu svoja razmišljanja.
    Svaka čast <3

    Ako želiš pogledaj moj novi post <3
    http://doroty4.blogspot.hr/2017/01/zanimljive-teorije-zavjere.html

    ОдговориИзбриши
  4. Joj draga, ostavila si me bez reči. To što ti pišeš naravno niko ne bi mogao sastaviti. Svake pohvale na ovom postu i nastavi tako! Bravoo! Pratim te pa ako hoces uzvrati mi i bilo bi mi jako drago

    adafashioncorner1.blogspot.com

    ОдговориИзбриши
  5. Diivan post, uzivala sam citajuci! :)
    Nadam se da ces kliknuti na linkove kod mene :)
    http://beautyshapes3.blogspot.hr/2017/01/night-out-outfit-twinkledeals-part1.html

    ОдговориИзбриши
  6. Super post draga! Jako mi se svidja. Moram te pohvaliti ti odlicno sastavljas ostala sam bez reci. Pogledaj moj blog ako zelis.

    justindream004.blogspot.com

    ОдговориИзбриши
  7. Odlican post!Sta drugo reci, ostala sam bez teksta (sto se meni retko desava). Delimo jako slicna misljenja i poglede na zivot!♥

    Clan sam tvog bloga ako zelis uzvrati:
    Aleksandrija

    ОдговориИзбриши
  8. Alia, mala je reč da si me ti oduševila. Nemam pojma odakle ti dolazi ta inspiracija za ovako dobro pisanje, stvarno svaka čast. Ovim postom si me potstaknula da počnem da živim malo bolje, da na neke stvari gledam iz drugačijeg ugla. Toliko si dobro sastavila ovaj tekst da ja, prosto nemam reči. Ti si jedan, zaista neviđeni talenat. Šteta bi zaista bilo da se tvoje ime ne proslavi, jer si ti, opet ponavljam, neviđeni talenat. Toliko možeš da motivišeš ljude, da sam ja veoma srećna što na ovoj planeti postoje ljudi poput tebe, jer ti si nešto štl se dvaput ne rađa. Iskreno se nadam da ćeš ti jednog dana biti jedan poznati pisac, i da će se na mnogim policama nalaziti tvoje knjige. Znam da i ti to želiš, tako da se iskreno nadam da će ti se to ispuniti. ����

    ОдговориИзбриши
  9. Znaš onaj osećaj dok se smeješ i plačeš u isto vreme? Da, ja se trenutno tako osećam.
    Draga Alija, zaista je fascinantno koliko si predivnih emocija unela u ovaj post i prodrmala me.
    Ja sam osoba koja pokušava da vidi dobro u svakome i u svakoj situaciji, ali i meni nekada dođe da se samo pokrijem preko glave i prespavam ostatak života... Ali ti si mi ovim postom pokazala da je sreća čak i u trenucima koji nam se na prvi pogled ni malo ne dopadaju, ali ako ih samo posmatramo iz drugačijeg ugla, nećemo ostati razočarani trenutnim stanjem.
    Osećam neverovatno ljubav prema tvom pisanju. :)

    introverted-dreamer.blogspot.rs

    ОдговориИзбриши
  10. Već ti napisah na instagramu da je post divan, ali evo, mogu i ponovo, svaka čast, draga moja <33

    ОдговориИзбриши
  11. Koliko realna post.. Ljudi su danas postali jako nezahvalni i netolerantni i više nemaju ni malo razumevanja ni za šta i ni za koga... Svaka ti čast za ovo! I moram priznati da si me nekako rastužila ovim tekstom..

    milicalt.blogspot.rs

    ОдговориИзбриши
  12. Post je veoma originalan, napisan na jednu izvanrednu temu. Koliko danas postoji nezahvalnih ljudi. Koliko danas psotoje ljudi koji ne znaju da cene i koji sve mrze. Shvatila sam poentu ovog psota, odnosno šta si htela da nam kažeš i definitivno se slažem sa tobom. Novi post je na mom blogu: laAdda

    ОдговориИзбриши
  13. Ne znam šta napisati nako ovako lijepog posta,divni riječi koje te navedu na razmišljanje.Baš sam osjetila svaku ovu tvoju riječi i pravila male filmove u svojoj glavi.Hvala ti puno na ovako divnom postu!

    Minnah's Life

    ОдговориИзбриши
  14. Wow! Mislim da nisi samo mene ostavila bez teksta već sve koji su pročitali ovo. Ovaj post je, faktičko, jedan od najboljih koje sam ikada pročitala. Sve si napisala tako divno i svaka tvoja riječ u ovom postu je prelijepo napisana. U nekim trenucima čitajući post sam pronašla puno, meni bliskih, osoba. Znači svaka čast za ovakav post, nemam više šta reći osim ,,Aplaudiram"!

    leylaslifee.blogspot.com

    ОдговориИзбриши
  15. Very interesting post!
    I'd be happy blogging friendship and mutual subscription ♥
    Shkvo

    ОдговориИзбриши
  16. Divan post, i sve si tako iskreno i kepo napisala, još nisam naišla na neki post da je iskreno napisan, veoma si lepo formulisala sve, i samo ću reći svaka čast, svaka reč je realna, ljudi su postali tako nezahvalni, tako gledaju samo da iskoriste jeeni druge, retko ko danas je pravi prijetalj, i retko kome možemo iskreno da se poverimo! ❤❤❤

    ОдговориИзбриши