субота, 17. децембар 2016.

Na nasilje se nasiljem ne odgovara | Nik Vujičić - Ostanite jaki :)



Kad sam na samo nekoliko sati pre odlaska na Sajam, na Vulkanovom sajtu ugledala ovu knjigu, jednostavno sam znala da se ona mora naći u mojoj minijaturnoj biblioteci. Razlog vam ne mogu reći, jer ga i sama ne znam, ali nešto mi je govorilo da moram pročitati ovu knjigu i to u što skorijem vremenskom periodu. Tako je i bilo, poslušala sam svoj unutaršnji instikt, uzela tu knjigu i nisam se pokajala. 


Nika znam preko interneta i televizije i mislim da ne postoji i jedna osoba na ovom svetu koja bar jenom nije čula za njega. Međutim, ako ste baš vi jedna od njih, Nik je rođen sa invaliditetom, tačnije nema ni ruke ni noge. U ovoj knjizi, koja je prepuna njegovim savetima, Nik nam otkriva pojedine događaje iz svog života, koji su ponajviše ostavili traga na njemu,ali što je mene zadivilo, piše nam i pojedina pisma koja su mu deca širom sveta slala, a koja su njega dirnula. 




Kao što on i sam govori, jednostavno nije bilo lako izboriti se sa činjenicom da je u školi bio jedino dete sa takvim problemom. A ljudi su mu svojim pogrdnim komentatima i osuđivačkim pogledom to samo otežavali. Kao,tada, nejako stvorenje u Niku se sve više gasila želja za  životom a suicidnih misli je bilo pregršt. Kako se on izborio sa tim, kako je uspeo shvatiti zašto je baš njega Bog stvorio takvog i kako su njegove promene počele i napredovale, jednostavno je fascinantno i ostavlja bez daha. 


U ne baš tako maloj knjizi, Nik nas bombarduje savetima o tome kako možemo pobediti nasilje, stvoriti unutrašnji mir i neki sasvim svoj svet u kom se možemo povlačiti, ali i kako sami možemo pomagati i deliti savete ako se nađemo u situaciji da prisustvujemo nekom nasilju. Sve je savršeno osmišljeno, tako da vas natera da se zapitate, da li ste vi možda malo previše sebični i da li sve ono što posedujete ne umete poštovati ?


Dok sam čitala ovu knjigu, jednostavno ne znam da vam opišem kakva su se osećanja u meni smenjivala. Stalno sam kukala zbog svojih problema, ali sam tada shvatila da širom sveta postoje ljudi koji se bore sa mnogo većim stvarima i nezamislivim izazovima. Pa, samo zamislite momka bez ruku i nogu, koji jednostavno ne može funkcionisati normalno bez ikakve pomoći njegovatelja, a koji spada među najpoznatije motivacione govornike sveta, ima par svojih knjiga i pršti pozitivnošću. E, to se ljudi moji naziva volja za životom.



Nik je, na svu sreću, pronaśao toplinu doma, te sada ima i suprugu i sina. Mislim da je napisao i posebnu knjigu o tome, ali ih i ovde spominje. Zahvaljuje se svojoj supruzi koja ga je prihatila i koja ga bezuslovno voli a i podarila mu je sina. Zahvaljuje se i svojim roditeljima, koji ga ni na koji način nisu odvajali od ostale dece i terali ga da radi sve moguće poslove koje su i njegov brat i sestra radili, a što mu je kasnije i pomoglo u životu. I na kraju, poručuje nam da nas voli, što me je stvarno dirnulo. 


Preporučujem vam da što pre pročitate ovu knjigu, zato jer ćete dobiti beskrajnu motivaciju i inspiraciju, čak iako se nikada niste susreli sa bilo kakvim oblikom nasilja u životu. Ova će vam knjiga pomoći da budete samouvereni, samozadovoljni i hrabri,  a svi mi to i želimo, zar ne ? Možda moja jedina zamerka jeste što je tokom prevoda učinjeno bezbroj grešaka, međutim to se lako da zanemariti.  Odlučila sam da ovu knjigu ne ubacim u postove iz  rubrike : Knjiga meseca, jer jednostavno mislim da ona zalužuje posebno mesto.Takođe, jako mi je žao što nisam bila u mogućnosti da ovde ubacim slike koje sam uslikala, međutim trenutno nisam mogla dospeti do kompjutera, tako da se nadam da razumete.  Jeste li pročitali ovu knjigu ? Kakvi su vam utisci, ako jeste ? 

4 коментара:

  1. Ja se ovom čoveku divim! Divim se tome što je uprkos svemu uspeo u ostvarivanju svojih želja i što pokazuje tako puno pozitivnosti i volje. Ovu knjigu još uvek nisam pročitala, ali sam sigurna da hoću u što skorijoj budućnosti. Divan post!

    http://introverted-dreamer.blogspot.rs/

    ОдговориИзбриши
  2. Ovaj čovek je neverovatan! Koliko pozitivnosti u jednom čoveku... Predivno zaista. Prelepo si opisala knjigu, nekad ću je sigurno pročitati! :)

    introvertna-holandjanka.blogspot.com novi post :)

    ОдговориИзбриши
  3. Nik je osoba vrijedna divljenja! Odličan post, sigurno ću pročitati knjigu <3

    http://angelinavukovic.blogspot.ba/

    ОдговориИзбриши
  4. I ja mu se divim!Odlican post!
    Pratim te pa ako zelis uzvrati: http://mlmr16.blogspot.rs/

    ОдговориИзбриши