субота, 01. октобар 2016.

Monthly post - September 2016 !





Septembar je mesec koji me nikada nije privlačio i nikada nisam ni imala neka prevelika očekivanja o njemu. Tu je početak škole, sav taj napor na privikavanje i rano ustajanje, vreme koje jednostavno ne možeš ni definisati. Ove sam godine septembar dočekala u totalnom rasulu misli i osećanja. Završna godina osnovne, koliko god da se meni činila kao nešto odlično, sa sobom nosi toliko rada i truda, toliko nervoze i stresa. Odeljenje koje je utripovalo da je ceo svet njihov, samo zato jer su oni osmi razred. Nastavnici koji bukvalno ne znaju ni šta će sa nama a i od nas. Sva ta zbrka, septembar je mesec navikavanja i privikavanja na život sa obavezama. A lenjivcu poput mene, nije najomiljeniji. 





Prvi dani škole bili su očajni, zapravo cela ta početna sedmica je bila krajnje užasna. Dobili smo novog nastavnika Engleskog, koji koliko god da je humorističan i jako dobar, traži bubanje pravila i ima ogromne zahteve, što sa prošlim nastavnikom nije bilo slučaj. Fizičar me bukvalno davi činjenicom da mi fizika ide i da je to pravo opredeljenje za mene , te mi njegovi časovi iskreno nisu nešto čemu se radujem. Svesna sam da je ovo završna godina osnovne i svesna sam da sam do skoro pričala kako se završnih testova ni malo ne bojim. Laž ! Vraga se ne bojim. Još i Inicijalni testovi koje nam nisu ni najavili i nastavnik Biologije koji nas je pazio na matematici a blebetao i kukao  celo vreme o tome kako je užasno bolestan. Za srpski se ne žalim, znam da sam sve dobro uradila i da će nastavnik na kraju imati samo reči hvale. Ali, matematika. Matematika zadaje dosta problema i iako su zadaci bili krajnje prosti,meni je mozak bio zablokirao i samo sam  htela ustati i iskaliti bes na nastavnika, sasuti mu u lice da me ne interesuje njegova terapija i činjenica da je skroz pogrešna. No, prošlo je to. I iskreno,ne želim znati bodove iz matematike.


Tu je odeljenje koje je užasno. U našoj školi je valjda tradicija da je svaki osmi razred krajnje utripovan i da hoda po oblacima. Nepoštovanje prema nastavnicima, psovke koje se ni ne mogu nazvati tako, ogavne pesme po školskim hodnicima i ni ne želim spomenuti kakve priče u učionici. Jednostavno, svaki mali  i veliki odmor provedem sa zabijenim slušalicama i pitanjem : što se to dešava ? 


Hladnije je vreme bilo idealno za malo toplije džemperčiće, ćebiće i šolje kafe ili tople čokolade. Neretko ste me mogli naći kraj prozora, sa šoljom bele kafe u rukama i nedostupnom za ceo svet. Volim posmatrati i slušati zvuk kapi kiśe pri udaru o tlo. To me smiruje i opšta na neki nedefinisani način. Jutra su zaista divna, pogotovo sada kad je jesen upravo na početku. Magla koja se povlači, vlažne ulice, poneki zalutali list i sveži vazduh. Volim da ujutru leno hodam do škole, osluškujem svaki šum, svaki uzdah učenika koji nabija slušalice u uši i svaki korak starijih osoba sa kesom hleba u rukama. Volim da se okrećem oko sebe, posmatrajući vrhove planina koje magla prekriva. Volim da sretnem kog nastavnika i poželim mu dobro jutro. Čak, ponekad i volim i sama nabiti slušalice u uši i uz opuštajuću muziku, hodati do škole. 




Svi znamo da je septembar vreme zimnice. Ulica u kojoj se meša miris pečenih paprika i baka sa umrljanom keceljom od džema kupina. Pomagala sam dedi u branju istih kupina i kad god bi on okrenuo glavu, pola njih bi zavrsile u mojim ustima. Pomagala sam majci oko kućnih poslova, iskradala se na terasi i samo zurila u nebo. Ponekad bih samo buljila u nebo prekriveno oblacima i u to tmurno vreme, koje se nekako i poklapalo sa mojim osećanjima. 


Imala sam neki problem sa očima. Ne što se vida tiče, već je valjda neka alergija ili bog zna šta, pa su mi oči bile crvene dobrih nedelju dana. Morala sam korisiti odvratne kapi, od kojih sam se iskreno i plašila malo. Ali, na kraju je i rešeno. Svakako septembar pamtim po sjajnom vikendu u Prištini. Bilo je zaista divno. Išle smo u šetnje, prodavnice i lutale gradom. Gledale zalazak sunca, dok sam se ja divila Prištini prekrivenoj mrakom. Umirala sam od smeha u kafićima u kojima smo slavile sestrin rođendan. Zajedno sa sestrom i bratom od tetke, subotom naveče pogledali smo film ' Dok nisam srela tebe. ' Evo,priznajem vam da sam ronila suze i da me je ova dirljiva ljubavna priča dirnula duboko u srce. Toplo vam ga preporučujem.

Uživala sam u dugim kupovinama, slikala dosta slika za blog ali i kako buh ovekovečila neke trenutke. Put do Prištine, bio je paklen. Da li zbog vozača autobusa kom potpisujem kartu za psihijatriju, zbog činjenice da sam molila Boga da stignem živa i zdrava ili možda što smo zamalo izbegli sudar sa automobilom. Ne znam. Ali znam da više nikada neću sesti u taj autobus, bar dok volim život.



Jedina pozitivna činjenica koja je obeležila septembar, jeste saznanje da sa školom  ipak idem na Sajam knjiga. Kad mi je nastavnik Hemije rekao da kao vodič ide nastavnik Srpskog i da je predložio da i ove godine idem ja, osmeh se pojavio na mom licu. Nastavnik Srpskog je jedini koji nikad nije priznavao moj rad i trud, uvek se trudio da mi nađe zamerku i sve do sedmog razreda ga nisam mogla podneti. U sedmom se dva puta rasplakao čitajući moje sastave i jednom rekao kako je sve što je radio bilo za moje dobro i da sam ja to trebala i sama shvatiti. Da, shvatila sam. I sada, saznanje da je isti taj nastavnik od toliko učenika predložio baš mene, neverovatno nešto !



Mislim da ću oktobar pamtiti upravo po tom Sajmu i svakako da ćete i o tome čitati u sledećem mesečnom postu. Iako je Sajam na samom kraju oktobra, ja sam pripremila spisak knjiga i počela odbrojavati dane,jer mi se veoma retko pruža prilika da budem okružena knjigama i da ih i sama kupujem ! Ajme, stvarno jedva čekam.  :)

10 коментара:

  1. Prvi deo posta kao da sam ja pisala.Kod mene u skoli ista situacije.Doduse to je pocelo jos pri kraju sedmog tako da nije bilo prevelikog soka.Jedva cekam da cela ova skolska godina prodje.Jako mi je drago da ides na Sajam knjiga.Nije da se hvalim,ali rekla sam tiii!!!Salim se,naravno,ali stvarno si zasluzila i nekako mi ta vest vraca nadu da pravda ipak postoji.Odlican post ♥♥♥

    http://tiannafashonandstyle.blogspot.rs

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ti mene tako usrecujes svakim svojim komentarom ! Eh da si se bar pronasla u nekom drugom delu,ali sada bar znam da jos neko trpi isto sto i ja. Hah,izgleda da se svi radujemo i jedva iscekujemo taj famozan kraj. Istina,rekla si mi za Sajam knjiga i tada si mi ulila puno nade. :)

      P.S Oni pravi uvek pobedjuju,Tijana. Vodi se time i neces znati za poraz!

      Избриши
  2. Jedna stvar- nemoj da se brineš oko prijemnog, mogu da se kladim u bilo šta na ovom svetu da ćeš ti to u malo truda razbiti! :) Biraj pametno srednju, kuliraj one u školi koji ti nameću svoje mišljenje i budi svoja, pa će tako sve biti kako treba. :) takođe, i sama jedva čekam Sajam, aaahh,ne mogu da dočekam bukvalno heh ;) <33

    Marsyly

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala,Marso. Prijemni predstavlja nesto jako veliko za mene,ali se ipak trudim ne nervirati se oko toga toliko. Ja sam srednju davno izabrala,samo jednostavno ne mogu ostati ravnodusna i mrzim kad mi svako brblja o tome.

      P.S Sada bar znam da nisam jedina koja se toliko raduje Sajmu. Ljubim te :)

      Избриши
  3. Hej, ne brini za matematiku, bice sve u resu i ja verujem u tebe :D
    Inace, toliko je divno sto dolazis na sajam, jer ja te apsolutno razumem. A spiska sto se tice, pa, ja imamm 20 lnjiga trenutno, a s obzirom da je sajam za nekih 20+ dana, spisak ce se sigurno prositi hehe :D
    Sjajan post, Alija, predivno!
    Teen Queen

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Puno mi znaci,Ana. Hvala ti !

      20 knjiga ?! Blago tebi ! Sad se zna kome uopste nece biti dosadno tokom ovih hladnjikavih dana. :)

      Избриши
  4. Prelepo pišeš! Dopada mi se tvoj blog, pa sam se učlanila! ☺❤
    Preporučila bih ti samo da proširiš širinu posta, jer je uzak.

    Poseti moj blog
    milicinkutak123.blogspot.com

    ОдговориИзбриши
  5. Zao mi je sto te septembar nije bas odusevio, meni je bio jako dosadan tako da, nista, oktohar ce biti bolji. :) Obavezno da nam fotkas sa sajma knjiga.♥

    eslyisworldview.blogsport.con

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Koga je i odusevio septembar ? No,nebitno. Verujemo u oktobar. Naravno,Nadja. Hvala ti :)

      Избриши