уторак, 04. октобар 2016.

Knjiga Meseca #4 | Sofijin svet - Justejn Gorder !




Odavno obećavam post o ovoj knjizi, međutim nekako nikad nisam stizala da ga napiśem. Možete pročitati post o simpatijama prema  filozofiji koji je objavljen odmah posle zavrśetka čitanja te knjige, ali sada vam donosim kompletne utiske koji su i posle nešto manje od dva meseca, na snazi . Jedino mi je žao činjenice da sam knjigu vratila pre nego što sam uspela da obavim fotografisanje, ali se ipak nadam da to neće pokvariti celokupni utisak.

Justejn Gorder je norveśki autor kog, priznajem , čitam po prvi put. Po njegovoj sjajnoj biografiji, zaključila sam da se većina njegovih knjiga bazira na filozofiji što je sjajno. Sofijin svet je knjiga koju sam pročitala krajem jula, pozajmivśi je od drugarice. Delo ima dosta stranica, jako je komplikovano na početku. Lako se poigra sa vaśim mozgom i natera vas da verujete u nečije postojanje, iako je to nemoguće. 



Četrnaestogodišnja devojčica za par dana puni petnaest godina. Priprema slavlja. Stalno davljenje mame kako to mora biti savršeno. Pismo. "Ko si ti ?"
Ali, da li Sofija zna ko je ona ? 


Uzdah. Pisma stalno stižu. Naizgled običan život naše slavljenice pretvara se u pravu pustolovinu, bez početka i kraja. Nepoznate adrese. Nema pošiljalaca. Ko je dovraga ta osoba koja Sofiji nudi kurs filozofije ? 


Rođendan se bliži. Ko je Hilda Meler Knag i zašto je Sofija pronašla njenu čarapu u svojoj sobi. Platon. Dekart. Brojna pisma. Kurs se bliži kraju. 


Postojimo li mi stvarno ? Živimi li ili je naš život samo nečiji san ? Moguće je da je naš život samo nečija pomisao i da taj neko kontroliše naš svet ? Naravno da nije. Ili ipak jeste ? Jer možeš li dokazati da tvoj život nije ništa do samo nečijeg tek dosanjanog sna ? 



Sofijin svet je takav. Nedokučiv. Krajnje neistražen i netaknut. A toliko avanturističan. Hoće li prekasno biti kad najzad uspe stati ispred svojih voljenih osoba i priznati im istinu koju samo ona i njen učitelj znaju ? Hoće li uspeti pobeći i hoće li uspeti omanuti onoga koji živi u njihovoj svestu i sve zna unapred ? Nadajmo se. 

12 коментара:

  1. Aaa, opisala si je zaista predobro! Definitivno uzimaam. c:
    Btw, nisam zaboravila na nominaciju, nadam se da će sledeći post biti baš taj!

    introvertna-holandjanka.blogspot.com

    ОдговориИзбриши
  2. Okej, upravo dodajem jos jednu knjigu na svoj sajamski spisak. Hvala na ovako savrsenoj preporuci. Pisi nam cesce o knjigama koje su te opcinile, jer je ocigledno da ti zaista utice na to da nam napises perfektan post. ♡
    Teen Queen

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Drago mi je sto ti se ovakvi postovi dopadaju,potrudicu se da ih cesce pisem. Hvala ti puno,Ana :)

      Избриши
  3. Nisam do sada čula za ovu knjigu ili pisca, ali ovaj tvoj opis me je pošteno zainteresovano. Često razmišljam o životu i šta ga kontroliše i slično, mislim da bi mi se ova knjiga svidela, a ti si je sjajno predstavila! :)

    http://introverted-dreamer.blogspot.rs/

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Veruj mi,ova ce ti knjiga ubaciti ta pitanja u glavi i da ih nisi pre imala. Savrseno je delo i mislim da bi je trebala procitati. Hvala :)

      Избриши
  4. Jedna od boljih knjiga koju sam pročitala, a i puno mi je pomogla oko učenja filozofije u Gimnaziji.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ni ne sumnjam u to. Ipak je ova knjiga pretrpana svakojakim informacijama vezanim za filozofiju :)

      Избриши
  5. Aaaaa, ova knjiga deluje stvarno fenomenalno, i veoma neobično. :) Jao lepo si je opisala, definitivno ću morati da je pročitam :) <33

    Marsyly

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Drago mi je sto sam ti priblizila ovu knjigu. Javi utiske ako je procitas ! :)

      Избриши
  6. Nisam pročitala ovu knjigu, ali uistinu se čini kao nešto specifično i vrijedno čitanja. Jako mi se zainteresirala! :)
    Divan post!
    Novo kod mene: shoppingholic-dreamer.blogspot.com

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Drago mi je zbog toga. Procitaj je ako ti se pruzi prilika. Neces se pokajati :)

      Избриши