четвртак, 22. септембар 2016.

Šta za jednog knjiškog moljca znači činjenica da možda ne ide na Sajam knjiga ?!




Ceo jučerašnji dan mi je prošao u zapisivanju naslova koje bih mogla kupiti na Sajmu. Zapisivala sam naslove i od spiska koji ima preko 30+ knjiga, pokušala sam izvući bar deset najboljih. Rasplakala sam se od sreće, zatražila pomoć i od nekih blogerki. Spisak je bio tu. I onda dolazim u školu danas, razredni čas i prokleta osoba koja mi je već dovoljno zagorčala život se javlja sa željom da ide na sajam knjiga. Bukvalno je pre manje od 24 časa izjavio da ga knjige ne zanimaju, međutim to je bilo pre no što je nastavnik predložio mene , naravno. 




Od prošle godine kad sam takođe bila na Sajmu, živela sam za njega. Kao devojčica koja živi na Kosovu i koja je u stanju praviti samo spisak knjiga, koje će možda kupiti nekada. Kao devojčica koja je u čitanju našla lek i koja proklinje Boga što jednostavno ne može nabaviti knjige koje želi. Kao takva, koja je jednostavno živela za Sajam knjiga. Od dana kad sam se vratila prošle godine, puna utisaka, počela sam zapisivati naslove koje bih volela kupiti sledeće godine. Spisak je bio ogroman,rastao je iz dana u dan. Pisala sam ga sa najvećim osmehom na licu.  I saznanje da čekam sutra, kako bih razredni porazgovarao sa direktorom o onima koji idu. Užasno !

Jedino je  nastavnik Srpskog i izašao kao realna osoba u toj školi. Jasno se posvađao sa svima i drao se da sam ja i jedina koja to zaslužuje u školi. Međutim, znate da se sada sve temelji na interesima i da se sve temelji na vezama, a nažalost ja ne tražim to i iako mogu imati podršku od bilo kog nastavnika,ja je iskreno takvu ni ne želim. 


Nije meni da su oni zaljubljeni u čitanje, da odlaze tamo sa naslovima koje bi želeli pročitati,već zbog toga što oni u tome vide samo način bežanja od škole. Njima je to samo jedno putovanje, jedno zezanje putem i gomila dosadnih knjiga. Njima Sajam knjiga,jeste samo gomila beskorisnih naslova i gomila ljudi koji ne znaju šta će od svog života. A šta je samnom ?



 Knjige su za mene mnogo viśe od knjiga. Našla sam mir u njima, našla sam sebe u njima. Knjiga za mene nije knjiga, puno je više od toga, puno je više od mene same. Jednostavno, činjenica da zaboravljam na probleme, da zaboravljam na život i da samo razmišljam o tim junacima i njihovim životima. Dok zaboravljam na sve što me čeka u stvarnosti, na sva sećanja koja me progone, na hladne bolničke zidove,na lek koji stoji u ormaru. Ja zaboravljam na sve to, dok čitam. Zaboravljam na svoj život i brdo problema, sve dok držim knjigu u rukama, ja sam bezbedna. I daleko od svega. 

I, iskreno znaju li uopšte oni i šta je Sajam knjiga ? Znaju li da tamo idu samo odlični učenici, a ja sam jedina koja to i jeste u tom propalom odeljenju. Znam da ovaj post ne liči na ništa, čak je i drugi bio planiran umesto njega, ali jednostavno lek sam mogla pronaći samo u pisanju. A i držite mi fige. Vaša se podrška uvek oseti :)

10 коментара:

  1. Divno sto postoje deca koja jos uvek vole i cene svet maste i knjiga.Ja iskreno ne volim citanje,ali podrzavam sve ovo.Drzim palceve da odes ❤❤.

    ОдговориИзбриши
  2. Hm, iskreno, ne znam šta da kažem na ovo. Verujem da bi trebalo da se izboriš za sebe, ali pogledaj samo... Postoji nešto što se zove onlajn prodaja, pa možeš preko nje da naručiš knjige po istoj ceni kao i na sajmu knjiga. Tačnije, dobićeš razliku od pedesetak dinara. Isporučuju na terotoriji RS, međutim, nisam sigurna da li se KiM po skorijem zakonu još uvek računaju kao teritorija RS ili samostalna teritorija u sklopu RS. Ti to mnogo bolje znaš od mene, a ako se osećaš uvređeno, reci razrednom šta misliš o ovome. Ali, nemoj da misliš kako si jedina koja to zaslužuješ jer ima još dece. Samo hrabro, nećeš ići možda ove godine, ali sledećih hoćeš!

    katieslittlecorner.blogspot.com

    ОдговориИзбриши
  3. Ne znam šta bih rekla izuzev da sam u šoku. Ipak, kao što Kaća gore reče, možeš pogledati knjige na netu po sajamskim cenama, a dostavljaju ih svuda po Srbiji. :) Žaomi je što ove godine nećeš doći, ali nadam se da ćemo se sledećih godina družiti na sajmu. :) <33

    Marsyly

    ОдговориИзбриши
  4. Jooj, baš mi je žao što je tako ispalo. :/ Mogu samo da zamislim kako se osećaš... Ja nikada nisam imala priliku da odem na sajam knjiga u Beogradu, ali sam te sreće da se u mom gradu jednom godišnje održava sajam knjiga na kom mogu da pronađem dosta sjajnih naslova. Zaista ne znam kako bih se osećala da mi je uskraćen odlazak na taj sajam... Ipak, ne gubi nadu, možda se nešto promeni, a ako ne odeš ove, sigurno ćeš sledeće godine... :)

    ОдговориИзбриши
  5. Sok. Sok zbog tpga koliko sve propada danas, pa i skolstvo. Uskracuju se sanse onima koji to zasluzuju, i pruzaju se onima koji traze ceku ruku kad im se ponudi prst. Ali stvarno. Jako mi je zao ako neces doci, od srca ti drzim fige da dodjes, jer apsolutno te razumem i znam koliko ti to znaci. Da, tekst je predivan, pogotvo ovaj pretposlednji pasus, prelepo zaista! :D
    "Teen Queen"

    ОдговориИзбриши
  6. Alija, pa ti me rastužuješ iz dana u dan. I meni to pravi ogromnu sreću, beskrajno zapisivanje i precrtavanje naslova, mada je meni Beograd na sat-dva odavde, i ako ništa, mogao bih u krajnjem slučaju otići autobusom :(
    Uff, baš mi je žao zbog tebe. Imao sam jedno iskustvo, tačnije sa 'Sajmom nauke' prošle godine. Otišao sa fotoaparatom i pun entuzijazma sa još četiri kretena iz mog razreda, a vratio se kao pokisla osoba.
    Prvo, kao što si rekla - to je bilo samo bežanje iz škole. Drugo, samo su hteli nešto da jedu (mada ja imam malko više kila, tako da ne spadam u tu grupu koja se može otvoreno raspitivati za hranu). Drugo, nisu uradili ama baš ništa pametno osim što su me izludeli i gubili se svaka dva minuta. A ja sam u strahu da se ne zagubim negde u toj gomili, stalno pratio gde su oni. I, naravno, nisam kupio knjigu (365 crtica iz fizike) da me ne bi ismevali celim putem nazad, dosta je bilo i što sam pokušao da čitam Džejn Ostin na putu do tamo, pa o tome je brujao celi autobus i dve škole nedeljama posle toga :)
    Želim ti puno sreće, izbori se za sebe jer znam da možeš. Ako treba, idi razrednom i ispričaj mu sve svoje argumente. Reci i to da za *tu osobu* to predstavlja samo bežanje od škole. Ubedi ih sve, budi iskrena, ako treba zovi mene, ima da pešačim do tamo :)

    P.S. Već sam naslov me je kupio, šta reći, takoo smo slični!

    ОдговориИзбриши
  7. Totalno razumijem tvoju ogorčenost! Ne razumijem ni ja kako postoje ljudi koji uopšte ni prema čemu ne gaje nikakvu vrstu ljubavi, interesa, ništa ne smatraju hobijem ili razonodom. I onda se i dalje pitaju kud ovaj svijet vodi?..

    S h a k e T h a t B e a u t y b l o g♥

    ОдговориИзбриши
  8. Razumem te u potpunost.U mojoj skoli uopste nema tako nekog putovanja na Sajam knjiga ili nesto slicno.Iskreno ogorcena sam na ceo obrazovni sistem.Steta je sto osobe kao ti ispastaju samo zbog grupice bezobzirnih osoba koje imaju vezu.Vidi se iz aviona koliko volis knjige i koliko ti znace.Neko mora da bude potpuni idiot (izvini na izrazu,ali kako drugacije da ih opisem) da to ne bi shvatio.Od mene imas potpunu podrsku za sve sto radis.Ne odustaj bez obzira na sve.Ako ima pravde na ovom svetu oticices ti na Sajam,ako ne ovaj onda neki drugi put.Veruj mi znam da hoces. ♥♥

    ОдговориИзбриши
  9. Potpuno se slažem sa tobom.i ja pronadjem svoj neki mir kada čitam knjige.Pojeti moj blog i učlani se,mnogo mi znaci :) ---> beauty world

    ОдговориИзбриши
  10. Odličan post, također samo mogu da sanjan kupiti neke poznatije knjige jer ne živim u velikim gradovima. ♥ Btw, tvoj sam stoti pratitelj :'D

    ilvasworld.blogspot.com

    ОдговориИзбриши