субота, 24. септембар 2016.

Kampanjac koji je odlučio promeniti svoje navike ?




Od tamo negde šestog razreda, kad se svaka šansa za normalne nastavnike survala u mojoj školi, moje učenje se počelo menjati. Više nisam bila ona devojčica koja bi radije provela dan sa nekom školskom knjigom i učila i lekcije koje nisu bile na vidiku još. Nisam bila ona devojčica čija se ruka dizala visoko ,čim bi nastavnik izgovorio pola pitanja. Postala sam osoba koju ste sa knjigom viđali samo pred odgovaranja i testove. Postala sam osoba koja se ne može pohvaliti redovnim učenjem. Kratko i prosto rečeno, postala sam kampanjac. Da li mi je to donelo dobrog u životu ? Da li je takvo učenje zaista jedno od boljih ?  




Odgovor je ne. Kampanjsko učenje nije nešto zbog čega se pohvaliti mogu. Žao mi je što sam to radila u prethodnim razredima, žao mi je jer tek sada shvatam da je to samo naškodilo meni. Dok sam prelistavala prošlogodišnje zbirke za završne testove, razočarano sam otpuhnula. Nije da ja to ne znam,već ne znam dovoljno. Sva ona pravila koja sam bubala i sve stranice koje sam znala napamet, jednostavno izblede i ostane koja rečenica kao podsetnik da sam to nekada znala. 



Međutim, često puta sam se i zapitala. Da li nam nastavnici sami nameću takvo učenje ? Jer liz mog iskustva zaključujem, ja sam sve do šestog razreda učila redovno i marljivo, međutim sve do šestog razreda je i to bilo izvodljivo. Kasnije, tu su nastavnici došli koji se jednostavno ne mogu zadovoljiti prepričavanjem i kazivanjem lekcije na svoj način. Nastavnici koji traže lekciju onako kako je ona i zabeležena u knjigama, nastavnici koji traže brojna pravila i brojne primere. Tu i nastupa to učenje, kojim se kampanjci i ne mogu mnogo pohvaliti. Jer se ono naučeno brzo zaboravi.






Ove sam godine, odlučila promeniti svoje stare navike i omaniti se takvog učenja. Odlučila sam i postavila malo nerealne ciljeve, što se držanja knjige u rukama tiče. Međutim, svesna jesam da je ovo moja završna godina u osnovnoj školi i da moram dati svoj maksimum. Redovno učiti i zagrejati stolicu,kako bih spremno dočekala ono što me tamo juna čeka. 


Poruka celog ovog posta glasi,da se omanete tog kampanjskog učenja iako je to zaista jako teško. Počnite redovnije učiti, na vreme se spremati za testove i odgovaranja. Osmacima, poručujem da je pravo vreme da , ako i uče ovako , da se omane toga. Takođe i svim ostalim učenicima jer ne želite snositi posledice, naravno. 




To bi bilo to. U komentarima pišite da li ste vi učili ili učite na ovakav način ? Imate li želju da odustanete  od njega ili pak mislite da je takvo učenje dobro ? I daa, veliko vam hvalaa na ogromnoj podršci. Želim vam samo reći da ipak idem na Sajaam !

7 коментара:

  1. Iskreno, sobzirom da sam ta skola, koja jesam,meni je kapanjsko ucenje nametnuto, i ja sam nekako naucila da zivim sa tim, prilagodila sam se, i uspevam u tome s tim da imam odlicne rezulate, ali ga ne bih nikome preporucila. Takod a veliki lajk za ovaj post, vrlo je poucan!

    http://thestoryofagothic.blogspot.rs/

    ОдговориИзбриши
  2. Definitivno post u kome se većina pronalazi i post koji na neki način tera na razmišljanje. U ove poslednje četiri godine osnovne škole, ja čak nisam učila ni kampanjski, jednostavno sam bila u fazonu da ono što sam zapamtila sa časa mogu iskoristiti za dobru ocenu, nekako mi ide tako, ali naravno promena se vidi. Ove godine sam planirala da zaista učim, kako se posle ne bih kajala, ali nemam motivaciju. Ovaj tvoj post me je podstakao na razmišljanje gde grešim, a ja se nadam i mnoge koji su pročitali!☺

    http://feelthecontrol.blogspot.rs/

    ОдговориИзбриши
  3. Ja sam te sreće da su gotovo svi nastavnici bitnijih predmeta stvarno dobri i traže da učimo i odgovaramo lekcije s razumevanjem, a ne da nabubamo sve od reči do reči,a ne razumemo ništa. Možda mi se nekad desilo da učim kampanjski, ali iskreno se trudim da to ne radim. Iznenadila sam se kada sam na gotovo svim inicijalnim testovima ostvarila dobre rezultate bez imalo obnavljanja. Nadam se da mi prijemni ispit neće predstavljati veliki problem, iako se užasavam njega...
    Ii, mnoogo mi je drago što ipak ideš na sajam! ^_^ <3

    http://introverted-dreamer.blogspot.rs/

    ОдговориИзбриши
  4. Predivan post, sa veoma znacajnom porukom! :D
    Drago mi je da si shvatila da si kampanjac i da to nije dobro, i da ces se potruditi da to primenis. Divna si. Vrhunski napisano! ♡
    I da, drago mi zbog Sajma, pravda je zadovoljena :D
    Teen Queen

    ОдговориИзбриши
  5. Predivno, draga moja, sta bih drugo mogla reći. :)
    Kroz osnovnu školu postojali su i oni predmeti koje sam redovno učila ali i oni koje nikako nisam uspela sebe da nagovorim. Kao naprimer tehničko, uh to sam uvek učila u minut do dvanaest :)
    PS Baš mi je drago zbog Sajma :) <33

    Marsyly

    ОдговориИзбриши
  6. Vuhuuuuu! A-li-ja, A-li-ja, A-li-ja! Ma znao sam da ćeš se izboriti za svoje mesto pod suncem, svaka čast :)
    Post je i više nego poučan, mada ne znam, meni zvuči nekako teško. Imam par zaista sjajnih nastavnika ali je mnogo više onih ne tako sjajnih, pa mi to nekako izbriše svu želju i volju za redovnim učenjem. Dobar deo gradiva mi ostane u glavi, ali se baš razočaram kad shvatim da ne znam nešto što izgleda tako lako. U svakom slučaju, moraću se malo više aktivirati, nisu samo 'sve petice' moj školski cilj :)

    ОдговориИзбриши
  7. Mnogo mi je drago što ipak dolaziš! ☺ Kod mene sve zavisi koji predmet je u pitanju. Neke redovno učim, dok neke gledam celu noć pred odgovaranje i sama sebe pitam što nisam počela na vreme.. Smatram da je ovo najgori način učenja jer će "zapamćeno" trajati par dana ili sati i to je to. Neke stvari ipak treba duže da pamtimo.☺

    ОдговориИзбриши