уторак, 23. август 2016.

Back to school with Alia # 4 - Nastavnica kakva ću ja jednom biti,izgleda... ?





San svih mojih snova je postati nastavnik srpskog jezika. Brojim godine i dane do trenutka kad ću zakoračiti u zgradu fakulteta i zvanično početi sa studiranjem srpskog. Međutim,do tada ima jako puno vremena,a na meni ostaje da do tada pažljivo pratim svoje nastavnike i upijam ono dobro iz njih. Ono što je loše,ne želim nikad primeniti i sanjam da jednog dana postanem nastavnik kog će se deca dugo sećati i kome će se u svakom dobu moći obratiti bez ikakvog ustručavanja. Napravila sam jednu jako neobičnu listu. Listu koja vam može otkriti kakav je to idealni nastavnik za mene i kakva ću ja biti u toj ulozi. Uživajte :)




1. Umereno stroga 


Biti strog ne znači biti i omiljen, ali ja znam da ću jednog dana biti baš takav nastavnik. Neću ceniti neznanje i neću tolerisati to ni najboljima. Da,u početku me neće voleti ali čim izađu iz moje učionice i više se nikad ne vrate,naučiće da im je ta devojka/žena želela samo najbolje. 


2. Savete deliti samo onima kojima su i potrebni. 

Znam dosta nastavnika koji odmah pri ulasku u učionicu,počinju sa dosadnim iskustvima iz njihovog života. I hajde da to bar jednom ponove,ali oni su u stanju da hiljadu puta vrte tu jednu jedinu priču i daju vam savete koje bukvalno i nemaju smisla. Iz kog razloga ? Ja sam došla samo do jednog. Ljudima nije stalo do činjenice da su tu došli da bi naučili tu decu nečemu. Ali,ako se meni neko dete obrati i ispriča mi njegov problem,potraži neki savet, pokušaću da mu na najbolji mogući način pomognem i dam savet koji će ga izvući iz krize. 

3. Ne favorizovati niti jednog učenika !

Imam nastavnika fizike koji stalno priča da učenici ne mogu biti jednaki i da će uvek oni odlikaši imati veću prednost nad onim slabijim učenicima. Kod mene toga neće biti,jer znam kako je samo užasan osećaj znati da te nastavnik stavlja ispod nekoga. Vodiću se pravilom da su svi koji uđu u tu učionicu jednaki i da niko ne zaslužuje prednost,bez obzira učio on ili ne. 





4. Nikad ne spominjati njegovu porodicu i njihovo stanje i na bilo koji drugi način uvrediti dete !

Ne možete ni zamisliti koliko je samo odvratno i krajnje bolesno,mešanje učenikove porodice u činjenicu da on možda nije spreman za taj čas. Totalno je nebitno da li njegov otac direktor na fakultetu ili možda čistač prozora u nekoj bolnici,jer vi sa njima nemate nikakvog posla. Vi ste tu da tom detetu ispričate ono što on treba naučiti i da ga uvedete na pravi put,a ne da mu filozofirate u vezi njegove porodice,jer je on verovali ili ne,svestan nje same i bez vašeg mišljenja. 


5. Česti testovi sa ponovljenim pitanjima sa prethodnih !

Ovu metodu je koristio nastavnik biologije i verovali ili ne,ona zaista dobro funkcioniše. Ako na jednom testu postavite pitanje o ( lupiću ) podeli gramatike,postavite isto to pitanje i na sledećem testu. Tako će učenik koji je na prethodnom testu pogrešio i naučio ili možda samo pročitao tačan odgovor,to sada i znati. A tako će i lakše naučiti. 



6. Ne opraštati galamu i korišćenje mobilnog. 


Imam nastavnika istorije,koji je zaista jako mlad i popustljiv. Oprašta razne gluposti,dopušta galamu i korišćenje mobilnog,i retko ko i kada sluša njegova predavanja. Ja to nikad neću dopustiti,jer je dotični učenik,ušao u tu učionicu da bi čuo nešto o istoriji,a ne da ni proveravao novo-objavljenje slike na Instagramu. 






18 коментара:

  1. Stvarno odličan post, draga! Ja nikada nisam želela da budem nastavnik, to mi nekako uopšte nije za mene. Više sam za poslove gde radiš sam za sebe... Ali sam zato sigurna da ćeš ti jednog biti sjajna nastavnica srpskog. :D

    http://introverted-dreamer.blogspot.rs/

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvalaa ti puno na divnom komentaru. Uvek mi jako znači tvoje mišljenje :)

      Избриши
  2. Fantastičan post! Predivno si to napisala i potpuno se slažem sa time da su svi učenici isti *-* Nadam se da će ti se želje ostvariti *-*

    Ako imaš vremena pročitaj moj post i komentiraj:petra-s-life-blog.blogspot.hr

    ОдговориИзбриши
  3. Meni je oduvek zelja bila da budem nastavnica istorije ali me put odveo na drugu stranu :) odlican post jako mi se svideo 💗

    beautyandstylebyemma.blogspot.com

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Volela bih da si ostala pri tom željom,ali se takođe nadam da i u tome uživaš sada :)

      Избриши
  4. Da je više ovakvih nastavnika sa ovim dispozicijama škola bi bila u globalnom smislu mnogo korisnije i savrsenije mesto. Inace odlican post, i vrlo zanimljiva tema!

    thestoryofagothic.blogspot.com

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ne mogu ti ni opisati koliko mi ovakvi komentari znače. Hvala puno :)

      Избриши
  5. U potpunosti se slažem sa tobom! I ja ću se tako ponašati kada jednoga dana budem nastavnica. Upisala sam srpsku književnost i jezik, za nešto više od mesec dana krećem na faks i počinjem da ispunjavam svoj san. :) Želim ti da i ti jednog dana takođe ispuniš svoj san, pa da budemo koleginice. :*

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Jaoo,Anja. Toliko sam srećna zbog tebe i toliko se radujem što si upisala željeni fakultet. Možda nekad i postanemo koleginice ? :)

      Избриши
  6. Predivan post! Ah, kada bi sve bilo tako bajno. Neću da misliš da te sputavam, ali moraš znati da danas, bilo koji prosvetni radnik, jedva može posao da nađe. Strašno je to što nastavnici srpskog ne mogu dobiti šansu da predaju u školama, niti da npr. budu lektori jer je posla sve manje, tj. sve su po školama zaglavljeni ili matorci koji su poodavno premašili penziju, ili ljudi koji su tu preko veze. Čast izuzecima, ali je opšta situacija takva. Mnogo mi je drago što ovako razmišljaš, ali ja ti savetujem da, ako već razmišljaš o predavanju srpskog da na vreme završiš fakultet i sa oko 26/7 godina se zaposliš na fakultetu kao asistent, a kasnije i profesor. Veruj mi, to ti je mnogo lepša i lakša opcija nego ovo... Moja mama je nastavnik srpskog, znam kako joj je, ona je bukvalno deprimirana što jedva održava kriterijum, a sve zato što je većina prava nametnuta za učenike ometene u razvoju (kojima, koliko god da im je teško, zaista nije mesto u redovnoj nastavi jer nije običan nastavnik učen za njega, niti su ostala deca, a ni taj učenik dužni da trpe tu muku), lošije učenike, i nema vremena za normalnu decu. Verujem da ćeš uspeti u onome što želim, i podržavam svaku tvoju odluku, i mnogo mi je žao zbog trenutne situacije u prosveti kada vidim da bi neko želeo da se ovoliko daje. Eto, mislim da sam ti napisala sve što bi trebalo da znaš, ali svakako u ovom poslu ima i mnogo lepih stvari, koje, nažalost, više nisu u prvom planu od silnih gluposti koje su uvedene...

    katieslittlecorner.blogspot.com

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ja ti se adekvatno ne mogu ni zahvaliti na ovoliko odvojenom vremenu. Katie,ja znam sve ovo. Moj ujak sa kojim sam jako bliska,takođe je nastavnik srpskog u srednjoj školi. Mnogo se puta nervozan vraćao,dok je u sebi psovao sve živo i svaki mogući zakon koji ih steže i ne dozvoljava im da se ponašaju kao pravi nastavnici. Tvoj savet je odličan a ja moram napomenuti da sam i ja dobila isti od ujaka. Pored svih tih mana,ja sam na jedan pozitivan način htela napisati ovaj post. Hvala ti do neba :)

      Избриши
  7. Stvano sjajan post! :) Zelim ti svu srecu u ovome, draga. :* Bila bi stvarno sjajan nastavnik, volela bih da sam mladja pa da mogu da ti budem ucenica, hehe. ;) <33

    Novi post: www.marsyly.com

    ОдговориИзбриши
  8. Vau,bila bi stroga hah,iskreno ne bih volela da mi ti predaješ hahaha ♥
    Šalu na stranu,mislim da bi bila odlična nastavnica i da bi te deca iskreno zavolela ☺ ♥ , ne volim profesore kod kojih je laganica,više sam za one koji čim kažeš nešto drugu iz klupe zalupe ti jedinicu,ne znam zašto,ali naučim nešto kod njih,nema galame..što je odlično!
    Novi post: http://natalijabeauty.blogspot.nl

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Upravo sam to i htela pokazati u ovom postu. Idol u ovome i celoj ovoj frci mi je pre svega ujak,a kasnije i najstrožiji nastavnik u školi,nastavnik srpskog. Ono što sam ja naučila od njega je nešto što vam ja ne mogu ni opisati rečima. Taj čovek je kao putujući roman prepun savršenim izrekama i jednostavno je nemoguće da bar jednom ne zadrhtite pri njegovom ledeno-plavom pogledu. :)

      Избриши
  9. Naprosto sam oduševljen, Alija! Perfektan post! :)
    Uz tebe sam i apsolutno te podržavam u ovoj tvojoj nameri, jer i sam želim da budem nešto slično kad odrastem, mada nemam tako jasan i zacrtan cilj. Bez obzira koliko god mana taj posao imao i koliko god da je teško ostvariti se u ovo korumpirano vreme, želim ti da potpuno istraješ. Do kraja. Bez predavanja.
    Ne znam da li si čula za ono ''nedosanjani snovi su najgori''? E pa, ja verujem da je to upotpunosti tačno. Po ovome što si napisala znam da si ti jedno vredno i odgovorno dete sa veoma jakim moralnim standradima, i to te izdvaja od većine tvojih vršnjaka, veruj mi! :)
    Još jednom svaka čast za post!

    mravawishes.blogspot.rs

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Jaa..zanemela sam. Tako si me dirnuo ovim rečima. Tako si mi dao neku snagu i volju,da ti ja to ne mogu opisati. Nedosanjani snovi su zaista najgori,jer ako nešto zacrtaš a ne težiš ka tome,koja je svrha svega toga ? Hvala još jednom na divnim rečima i na ovolikoj količini podrške :)

      Избриши