субота, 20. август 2016.

Back to school with Alia #1 - Škola kao ustanova koja nas je probudila i napravila ljude od nas !



Gledano sa neke realne tačke gledišta,niti jedan tipični učenik nije zaljubljen u činjenicu da školska godina počinje za samo deset dana. Gotovo svi kače one depresivne fotografije,kukaju na svim mogućim društvenim mrežama i trude se da se ovih zadnjih dana ne nerviraju i naspavaju do mile volje. Ja nisam jedna od njih. Da,naravno. Žao mi je što se rasput završava,žao mi je što neću više vremena provoditi sa sestrama ili što se svakog dana neću izležavati po ceo dan i buditi se naspavana. Ali,Bože moj,svemu doće kraj a ne valja ni bedačiti zbog nečega ako znaš da će se sledeće godine ponoviti opet.   A i iskreno,meni je malo i dosadilo svo to izležavanje i trošenje vremena na TV i telefone. Vreme je da se probudimo iz tog transa,sklonimo letnju odeću iz ormara,zagrejemo malo stolice i vratimo se organizovanom načinu života. 




Mogu zamisliti reakcije  odmah pri čitanju posta : Ma daaaj. Škola kao ustanova koja nas je probudila ? Kakva laž ! Škola je nešto što ne mogu podneti,mrzim učenje i zašto pobogu raspust ne traje duže ? Ali da li je ovo razmišljanje stvarno realno ? Je li stvarno škola ono što niko od nas ne podnosi,da li stvarno svi toliko mrzimo učenje i zašto je to tako ? Zašto nam škola predstavlja ustanovu koju bi najradije zapalili,zatvorili ili zašto nam nastavnici predstavljaju najomraženije neprijatelje ? Bez ikakvog razloga. Problem nije niti u školi niti u nastavnicima,već u nama samima. Mi biramo način na koji ćemo shvatiti školu,biramo i da li ćemo se opredeliti za nju ili pak za svakodnevno izležavanje i merenje ulica. Škola nije bauk i što pre to shvatili,bolje će vam biti. 



Rađamo se kao mala,krhka stvorenja koja jedva da otvaraju oči,stalno plaču i ne znaju progovoriti reč.  Vremenom naučimo pričati,prohodamo,naučimo da prepoznajemo roditelje i plačemo kad nas mama uvede u kuću. Prođe nas i to,pa malo shvatimo sebe i krenemo u školu. U nižim nam razredima,škola predstavlja ustanovu koju volimo,mesto gde se družimo sa drugarima i učimo nove stvare. Ali nas prođe ta volja,uhvatimo se u koštac sa pubertetom,pa počnemo da živimo u nekom imaginiranom svetu. I tako redom,gotovo programirano i isplanirano teče. Polako ali sigurno,naši koraci postaju sigurniji i veći. Naši se putevi grade i proširuju,naše se ideje množe i nastaji planovi. Ali,šta da nije škole ? Šta da preskočimo jedan važni korak u ovom redosledu ? Da li bi sve ostalo kao sada ili bi možda nastao totalni kolaps,haos ?  Zamislite,da se ne znamo potpisati,ne naučimo čitati  ? Kako bi naš život tada izgledao ? Jadno, zar ne ? 





Mislite li idalje da je idealno rešenje bežanje sa časova,testova ? Da su face,momci koji to rade ? Ne bih se složila sa vama. Ali ipak,svi se u pubertetu zalepimo upravo za takve,koji nama deluju savršeno upravo zbog činjenice da beže sa časova,u rukama drže cigeretu ili ipak jer imaju smelost da koriste užasavajući rečnik u školi. Međutim, i to će nas proći. Škola ne predstavlja ustanovu u kojoj se samo sklapaju prijateljstva i vode razgovori,već ustanovu u kojoj dolazimo kako bi nešto naučili i shvatili sebe i svoje ciljeve. I sada,pitam vas,čemu mržnja ? 



Zar vam stvarno problem predstavlja učenje sat vremena ili vam je mrsko uraditi domaći koji se radi za deset minuta ? Zar ni  70 minuta ne možete izdvojiti za svoje obrazovanje,svoje unapređenje ? Ili vam možda nije stalo do sebe i ne želite postati ništa u životu ? Škola je ustanova koja nas probudi iz nesvesnog i nauči nas kako da budemo samostalni,kako da upoznamo sebe i težimo ka svojim ciljevima. Škola je ustanova koja od nas pravi osobe,koje ćemo kasnije sa ponosom gledati u ogledalu. I da li zaista zaslužuje mržnju ? Nezahvalno je to što nam ona toliko toga daje,što profesori 45 minuta brbljaju o nečemu,znoje se i gube živce,dok mi ne možemo sesti kući  i otvoriti knjigu. Ti ljudi tamo,oni znaju to napamet i ne ponavljaju ga po ko zna koji put zarad sebe i mi ne učimo zbog njih,shvatite to. Sa osmehom se vratite tamo,napunjenih baterija i  spremni da naučite nešto novo. Vratite se u školske klupe isto kao što ste iz njih izašli,bez mrzovoljnih faca i lažnih osmeha. Uživajte još malo,a posle,spremite se da lepo zagrejete školske klupe :)

8 коментара:

  1. Fantastičan post! Potpuno se slažem sa tobom u svemu što si napisala u ovom postu! Predivno pišeš *-*

    Ako imaš vremena, posjeti moj blog i komentiraj novi post: petra-s-life-blog.blogspot.hr♥

    ОдговориИзбриши
  2. Sjajno si ovo napisala draga, baš sam uživala čitajući. Nije da sam neki veliki štreber iako uvek imam sve petice, ali mislim da nam škola zaista može doneti dosta dobrog i uputiti nas na pravi put, a ne samo na učenje nekim manje-više bitnih informacija koje će nam ko zna kada biti potrebne. Zaista divnooo pišeš. :) <33

    Novi post-> www.marsyly.com

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala,Marso. U svemu se može naći nešto dobro,samo ako to umemo prepoznati. :)

      Избриши
  3. Obrazovanje je jako bitno i to stoji.Skola nas uci stvarima koje ce prosiriti nase znanje ali skola nas ne uci da budemo bolji ljudi.Skola nas uci da cutimo,trpimo,da se ne borimo za svoje ja.Bar je kod mene tako jer mi nikada nismo mogli nastavnicima reci da grese jer su oni uvek u pravh i nase misljenje nije bitno.Nasi roditelji nas uce da budemo bolji ljudi a skola samo nas uci da cutimo.Ovo je neko moje misljenje koje sam i nastavnici rekla koja je na nas gledala kao na njenu decu.Ali ostalim nastavnicima to nije lako reci.

    beautyandstylebyemma.blogspot.com

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala ti,Ema. Shvatam sve što želiś reći,ali kod mene nije takav slučaj. Svaki nastavnik u mojoj školi,pogotovo nastavnik srpskog,nas uči da se dignemo i radimo na sebi. Žao mi je što se nastavnici tako ponašaju prema vama. Još jednom,hvala :)

      Избриши
  4. Slažem se sa tobom! Nikada neću shvatiti zašto skoro svi na školu gledaju s užasavanjem i mržnjom. Meni škola nikada nije predstavlja neki veliki problem. Uradim domaći, naučim ono što 'moram'. Zbog sebe. Neka deca iz mog odeljenja ne uče iz INATA, prema nasatvnicima, roditeljima.. To zaista ne mogu da shvatim. Heej, učiš zbog sebe, svoje budućnosti i obrazovanja. Da li će ti to što ne učiš doneti išta dobro? Naravno da neće.
    Joj, raspisala sam se. Kao i uvek, predivno napisan post, draga Alija!

    http://introverted-dreamer.blogspot.rs/

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ja baš volim kad se raspišeš,draga. Hvala ti na divnim rečima i drago mi je što delimo mišljenje o školi. Pozitivno razmišljanje,doneće ti samo pozitivne rezultate :)

      Избриши