уторак, 05. јул 2016.

Nikad neću... ( raditi kao roditelj ) ?




Znam da sam i suviše mlada za ovu temu i uopšte za ovakvo neko razmišljanje,međutim ova mi ideja već nekoliko dana pada na pamet. Ja mislim da je ovo jako lepa i pre svega zanimljiva tema,iz ugla jedne tinejdžerke. Ove sam iste razloge zapisala u dnevnik ,kako bi ih jednog dana pročitala i podsetila se šta sam to ja mislila o roditeljstvu kao dete. Nadam se da ćete nastaviti sa čitanjem ovog posta,jer mislim da se nećete pokajati :) 


1. Nikad neću govoriti svom detetu da njegovo izdržavanje košta ili da je zaista glupo tražiti toliko novca svakodnevno. Zaista,znam kakve posledice ovakav govor ostavlja,jer sam bila svedok ovakvih situacija a i njihovih proizvoda. Posle ovakvih reči,dete polako prestaje sa trošenjem novca,ne jede na odmorima,jer se u njegovoj glavi stvara misao da je teret svojim roditeljima. Ja ovakvo nešto ne mogu uraditi svom detetu,jer znam kako se moja sestra od tetke osećala posle sličnog događaja. 






2. Nikad neću upoređivati svoje dete sa ostalom  i govoriti mu da se ugleda na njih.  Jednostavno,svi se na svom načinu trude da budu dobri i da daju sve od sebe. Ja mislim da je stvarno bespotrebno nabijati mu na nos svaku njegovu manu  i stalno mu govoriti da postoje puno bolja i angažovanija deca od  njega samog. Jer svako dete daje ono najbolje od sebe i vi mu tom pričom i poređenjem,bukvalno slamate srce. Bez ikakve potrebe. 




3. Nikad neću grditi dete zbog loše ocene. Ja znam kako je samo teško odrastati u porodici koja traži znanje,znanje i samo znanje. Znam koliko je samo teško pronalaziti hiljadu opravdanja zašto kući dolaziš sa trojkom ili četvorkom i znam kako je samo užasno slušati sve one pridike. Ja svoje dete nikada neću grditi zbog loše ocene,ali sigurno da mu neću ni  odobriti to. Već ću lepo i fino sesti sa njim i popričati. Objasniti mu šta se sve krije u temelje te ustanove,a ako on želi i namerava postati neko i nešto,učiće i bez stalnog mog ponavljanja da to uradi. 






4. Nikad neću reći svom detetu da nemam vremena. Ne mogu se požaliti,moja mama uvek ima vremena i razne savete za mene,kad god su mi oni potrebni. Međutim,videla sam puno situacija kad dete pita za savet ili bar potraži pomoć oko domaćeg ili bilo čega,a roditelj mu hladno odvrati da nema vremena. Lično smatram da je to jedan nehuman pristup,jer ono traži pomoć od vas zato što vam veruje i zato što želi da to uradite zajedno. Ne znam ili ne razumem,šta može biti preće od detetove sreće. 



5. Nikad neću povisiti glas na njega. Možda zvuči čudno ali ja ne mogu trpiti deranje. Kad god neko povisi glas na mene,bilo da je to nastavnik ili neko od članova porodice,moje telo reaguje na to drhtanjem. Osećam se loše i kad god se neko svađa ja pobegnem odatle. Stoga,nikad neću povisiti glas ne samo na dete,nego i na bilo koga. 




6. Nikad neću grditi dete zbog jela ili ga primorati da jede ono što samo ne želi. Da se razumemo,ja neću razmaziti dete ili ga napraviti maminom decojčicom ili maminim sinom. Ne,samo meni je zaista glupo grditi dete zbog jela. Ako se njemu ne jede,zašto da mu ja silom ubacujem kašiku u usta ? Mislim da zaista nema potrebe. 

--


To bi otprilike bile stvari koje ja ne bi radila kao roditelj. Međutim,ovo je samo mišljenje jedne tinejdžerke i naravno da stoji da ću se ja dosta promeniti do tog roditeljstva. Ali zaista bi mi bilo drago da tada pročitam ovu listu i saznam kako sam ja razmišljala u to vreme. Nadam se da ste uživali :)

18 коментара:

  1. Jako mi se sviđa tvoje razmišljanje i stavovi o ovim temama. ☺

    https://thestarcounter.blogspot.ba

    ОдговориИзбриши
  2. Meni se jako svida ovaj post. Mogu reci da je i poucan. Ali mislim da smo premladi i da nemamo iskustva, pogotovo ne sa djecom. Pokusavam se suzdrzavati od ovakvog govorenja jer nikad ne znas sto ce te snaci kada dobijes dijete.

    https://myfirsttextvm.blogspot.ba/?m=1

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Moram priznati da se slažem sa tobom,jer sam ja htela samo da napravim listu koju bih kasnije kao roditelj mogla pročitati :)

      Избриши
  3. Ovo je tako dobar post, svaka čast. Za sve si u pravu! Ja sam odrasla u porodici u kojoj sam gotovo uvek nailazila na razumevanje. Međutim, smeta mi to što i u široj (imam dosta rodbine sa kojima smo veoma bliski) i u užoj porodici svi previše očekuju od mene i stalno potenciraju moje obrazovanje. Ponekad mi to stvara pritisak i znam da ja od svog deteta nikada neću previše očekivati i sigurno svoja očekivanja, i kada budu postojala, neću naglas iznositi, jer znam da to predstavlja teret. :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Puno ti hvala, Anja , na ovako divnom komentaru. Moram priznati da i ja odrastam u takvom okruženju i da nailazim na svakakve komentare od strane rodbine. :)

      Избриши
  4. Sjajan post kao i ideja za isti. Slazem se za sve stavke. Definitivno ni ja necu to raditi svojoj deci, jer sam se pronasla u vecini navedenih stvari. Mislim da nikad necu govoriti deci i u koliko smo losoj finansijskoj siguaciji (ako do toga dodje) i pokusacu da se nikad ne svadjam sa muzem pred decom. Jer znam iz licnog iskustva kako sve to utice na mene i znam kako bi to uticalo na moju decu.

    introvertna-holandjanka.blogspot.com

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. U svemu se slažem sa tobom. A pogotovo u tome da svaka svađa stvara ogromnu neugodnost i neprijatnost za to dete :)

      Избриши
  5. Sjajan post kao i ideja za post. Zvuči mi jako originalna. Slazem se u vezi svega. Ne mogu da verujem da neki prisiljavaju decu da jedu. Ako deca žele samo će to pojesti, ali ako neće ne možemo ih prisiljavati.

    blogfromdreamgirl.blogspot.com <<-------->> Novi post

    ОдговориИзбриши
  6. Ineresantan, neuobičaja, a opet s druge strane dobar post. Svaka čast!

    dnevnadozabloga.blogspot.ba

    ОдговориИзбриши
  7. Genijalan post. ☺❤❤
    Divno razmišljanje, slažem se da svime. ❤ Ako detetu da košta, stvoriće sliku da je ono teret, kao što si rekla. Mrzim kada neko povisi ton na mene, da je zbog bilo čega, to je veoma ne prijatno i neugodno..a kako bi bilo malom detetu. ❤ Mislim da ćeš biti sjajan roditelj. :D ❤❤❤
    <333333333333333333333333333333333

    💝 eslyisworldview.blogspot.rs 💝

    ОдговориИзбриши
  8. Ponovo ću napisati da si ti jako pametna za svoje godine i ovaj post to svakako potvrđuje :)
    Jako lepo razmišljanje imaš i ispravno, naravno.
    Nikada se nisam susrela sa ovim problemima, ali verujem da ti imaš takvo razmišljanje iz svog ili tuđeg iskustva.
    Super ti je ideja da kada odrasteš pročitaš ovo i vidiš kako si tada razmišljala :)
    U svakom slučaju, odličan post i samo nastavi tako :*

    NEW POST -----> LITTLE BOX OF HAPPINESS <-----
    FOLLOW ME ON INSTAGRAM

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Jaooo,pa hvala ti puno na ovako divnom komentaru. Da,istina je da sam iz tuđeg ali i svog iskustva pokupila ovakakvu listu :)

      Избриши
  9. Zaista, orginalan i zanimljiv post. Bravo!♥

    55# positivethoughts5.blogspot.ba

    ОдговориИзбриши