петак, 01. јул 2016.

Kako su knjige promenile svet ? Collab !





Svet je tako čudno mesto. Skroz nepoznato našem umu,a još magičnije i opasnije nego što i sami možemo zamisliti. Toliko je ljudi kročilo na ovom tlu,živelo,sanjalo i na kraju umrlo. Toliko je njih bilo,a sa samim nestankom,nestali su iz naših sećanja. Toliko je njih bilo, a zamislite još koliko će ih biti. Svet je takav kakav jeste i svaki pokušaj da ga promenimo izrast' će u neuspeh. Jer je to nemoguće. Nemoguće je probuditi istu misao kod milijardu ljudi,isto kao što je nemoguće naterati ih da rade i razmišljaju složno. Svet je na samom izmaku i samo sitni koraci vode nas do dna,na kom čeka propast. Međutim, koliko se god mi trudili da napravimo bilo kakvu prepreku to je nemoguće. Mozeš ti napisati knjigu o tome koje sve blagoslove imamo na ovoj planeti i koliko je sami mi uništavamo i tu knjigu može pročitati milijardu ljudi,međutim i to će se zaboraviti. Jer se danas živi brzo,te pored svih problema sa kojima se danas sreće prosečan čovek,on ne bi ni imao vremena da razmišlja o tvom delu. Zato se,manite želje da budete popularni,jer svi oni koji danas to jesu,za par godina neće biti. Svrha života nije popularnost,niti činjenica da će vas na milione ljudi pratiti i voleti. Svrha života je zapravo mali svet koji sami vi stvarate. Svet koji se nalazi u vašoj glavi. Ovo nije post o tome koliko su knjige promenile svet,već o tome kako su knjige dale smisao MOM svetu...





Odmalena povučena i tiha,oduvek mi je teško išlo sa ljudima. Nisam se nikada brzo uklopila i nikada nisam mogla normalno komunicirati sa poznanicima. Kao izrod kome leto nije predstavljalo ništa,do buljenja u  TV, od jutra do mraka,stvarno mi je leto predstavljalo ništa više do smaranja. To mi kao maloj i nije predstavljalo veliki problem,ali kako je vreme prolazilo to je sve više prolazilo u bespotrebno traćenje dragocenog vremena. Znala sam da tu naviku moram promeniti, a kako mi je gotovo nemoguće bilo zamisliti bilo kakav susret a kamoli druženje sa ljudima,pošla sam u potragu za hobijima. Tada još nisam ni bila pronašla svoj talenat za pisanje,pa ka tome nisam uopšte ni pošla. Kako moj ujak mnogo čita, a i profesor srpskog je, ima čitave kolekcije knjiga koje je kao mali kupovao. Ušla sam u njegovu sobu i sasvim spontano,preturajući po toj fioci naišla sam na jednu lektiru. Ne sećam se za koji je razred bila,ali znam da je delo Vancoa Nikolevskia, a da delo nosi naziv Čarobni Samarčić. Naziv me je odmah privukao,a ja sam brže bolje zgrabila tu knjigu i uputila se ka sobi. 





Tu sam knjigu pročitala bezbroj puta. Kasnije je to bila druga i tako. Lektire su se množile,a kako sam ja kročila u tinejdžerski svet,tako su sve više knjige zauzimale njihovo mesto. Sve više sam postajala zaljubljena u taj paralelni svet u koji bi kročila,svakog puta kad  bi držala knjigu u rukama. Volela sam taj osećaj kad sam mogla živeti više života u isto vreme,kad sam imala tu moć da zavirim u nečije razmišljenje. Sve više i više,taj me je paralelni svet izvlačio iz svake krize. Ne bi osećala ništa i zaboravljala bi na svoj život,živeći onaj koji je pisac unapred odredio. Čitanje je postajalo sastavni deo mog života. Postajalo je moja opsesija. I kako ljudi ne mogu bez novca,ja nisam mogla bez knjige...





Moj svet se menjao i menjao. Više mi leta nisu bila obojena tugom i sumornošću, a TV je ostao daleko iza mene. Knjige ne da su i dale smisao mom slobodnom vremenu,već su me naterale i da otvorim oči i svet sagledam sa puno drugih perspektiva. Postala sam otvorenija,pozitivnija i društvenija osoba. Postala sam nešto puno bolje nego što sam bila. Sada sam tu. Ludim za knjigama,isto koliko za pisanjem. Kad god sam u prilici ja zgrabim i pročitam koji roman. Ne kažu mi uzalud,da sam jedina osoba koja bi se radije odrekla telefona nego knjige. Svet je idalje na istom mestu. Idalje se ne pomera i ostao je isti kao i tada.   Možda nisam a i neću uspeti da promenim svet,ali nije ni važno. Promenila sam onaj moj mali,to mi je dovoljno. 


--

Ovo je collab post sa  Moderna Štreberka . Nisam sigurna da li je ona još objavila ovaj post,ali vi svakako posetiti blog jer se nećete pokajati :) 

23 коментара:

  1. Super post. I ja volim mnogo da čitam knjiga. Novi post na mom blogu.
    blogfromdreamgirl.blogspot.com

    ОдговориИзбриши
  2. Odlican post, prelepo si ga napisala, uzivala sam citajuci. ♥

    Moja svastarica

    ОдговориИзбриши
  3. Super post. Jako mi se svidja kako si ga napisala. Prosto sam odusevljenja.

    Novi post ---> modernaitalijanka.blogspot.com

    ОдговориИзбриши
  4. Najezila sam se!♥Divan je post!Inace,volim da citam tvoje postove.Bas su insipirativni!♥

    ksenijinkutak1.blogspot.rs

    ОдговориИзбриши
  5. Prelepo napisano. ❤
    Realnost jeste da je poprilično teško promeniti svet i trunku na bolje, gotovo nemoguće. :/ ❤ Ali odmah možemo promeniti jedan delić sveta - sebe. ☺
    Ja sam već sa 9 godina bila učlanjena u gradsku i još jednu sporednu biblioteku, tada sam krenula od Džeronima Stiltona, knjiga o princezama, vilama i slično. To su bile lake knjige koje se čitaju za jedan dan, kao što sam ja radila. ☺ Onda dok mi se približavalo 11, krenula sam da čitam tinejdžerske i romane za starije,koje recimo sada čitam, znam, čudno. ☺ Dane sam provodila sa knjigom, koja je u nekim trenucima bila moj jedini prijatelj. Zamišljala sam da sam glavni junak knjiga, živela sam 1000 života, u svakoj knjizi. Međutim, kako to danas ide, svako ko čita, naziva se štreberom. Što je stvarno za žaljenje. Još jednom da pohvalim odlično napisan post, i nadam se da se nisam previše raspisala. ☺❤
    <3333333333333333333333333333333

    💝 eslyisworldview.blogspot.rs 💝

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala tii. Jako mi je drago što je moj post ostavio takav utisak na tebe. I sa mnom je bio isti slučaj,počela sam čitati jako rano :)

      Избриши
  6. Odlican post.♥ Jako lepo pises!:D Samo tako nastavi.

    Postala sam clan tvog bloga ako zelis uzvrati:
    http://aleksandrascorner.blogspot.ba/

    ОдговориИзбриши
  7. Ne znam kako još treba da me oduševiš svojim postovima. Ja sam bez teksta ostala. :) Stvarno, svaka čast! ♥

    Novi post -> http://innisall.blogspot.com/2016/07/zaful-swimwear-wishlist.html
    Molim vas kliknite na ovaj link -> http://goo.gl/vBE1kC

    ОдговориИзбриши
  8. Zaista predivno draga! Istina je da svet ne možemo promeniti i da na njega ne možemo uticati, ali zato imamo knjige koje nam mogu pružiti jedan divan osećaj da se nalazimo na nekom drugom mestu, u nekom drugom univerzumu. ☺

    www.marsyly.com

    ОдговориИзбриши
  9. Post je savršen.Sad slobodno mogu da kažem,tvoj blog mi je jedan od omiljenih.Ja sam u toku,pa jedno 2-3 godine imala odredjenih problema i tražila sam nešto što bi mi promenilo pogled na sve to i nešto u čemu bih uživala.Sada,kada sam na raspustu na dnevnom nivou čitam knjige i to je moj svet.Utonem u svet knjige i opustim se.

    anjasworld1.blogspot.rs-poseti moj blog i učlani se ako ti se svidi :) <3

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Da. I ja sam iz istih razloga počela sa čitanjem. Želela sam se izvući iz ovog sveta i zaseniti svoje misli nečim. Hvala ti :)

      Избриши
  10. Savrsen post! I meni su takodje knjige ogromna opsesija. Citala sam kao mala, mada retko kad. Od 2014te pocela sam cesce da citam i sada ne mogu bez knjiga! Sto ti kazes, pre bih se odrekla telefona nego nje. Od tada moj zivot se puno promenio. Kako provodjenje slobodnog vremena, tako i razmisljanje, nacin zivota itd.


    introvertna-holandjanka.blogspot.com

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ista situacija. Hvala ti,Kaćo,na predivnom komentaru :)

      Избриши
  11. O moj bože, predivan post. *-*
    Koliko ti emocija doneseš kroz svaki svoj post, to je neverovatno, svaka čast... Ja od malena obožavam da čitam i od kad znam za sebe opsednuta sam time, tako da mi je leto uvek ispunjeno raznim putovanjima i druženja sa likovima, iako se u stvari i ne pomerim iz svoje sobe... :)

    introverted-dreamer.blogspot.rs/?m=1

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Da,i meni mama stalno govori da izađem iz sobe i krenem u pustolovine,a ona i ne shvata da najbolje doživljavam upravo sa knjigama :)

      Избриши
  12. O moj bože, predivan post. *-*
    Koliko ti emocija doneseš kroz svaki svoj post, to je neverovatno, svaka čast... Ja od malena obožavam da čitam i od kad znam za sebe opsednuta sam time, tako da mi je leto uvek ispunjeno raznim putovanjima i druženja sa likovima, iako se u stvari i ne pomerim iz svoje sobe... :)

    introverted-dreamer.blogspot.rs/?m=1

    ОдговориИзбриши