петак, 25. март 2016.

I think,I think #6 | Da li nam društvene mreže kradu privatnost ?



Ne očekujem od vas da čitate ovaj post,jer je na kraju krajeva ovo samo mišljenje jedne 13-godišnjakinje. Uvek sam ostajala uz teoriju da godine ne označavaju ništa u životu. Nije bitno koliko godina imaš,već koliko života ima u njima. Možda je malo teži život,puno pročitanih knjiga ili nešto sasvim deseto,krivo što me neki smatraju mudrijom od ostalih mojih vršnjaka. Jednostavno je. Ja nisam niti pametnija niti bolja od njih. Ja jednostavno stojim na knjigama koje sam pročitala. 



Živimo u svetu gde je važnije imati pametni telefon,pa su nam i glave sve praznije. I ja lično koristim društvene mreže i  i sama ih  svakodnevno proveravam. Sve je počelo od Fejsbuka,do Instagrama pa Snepa. Snep je gotovo mesto gde možeš objaviti sve što želiš. Bukvalno sve što želiš. Nije bitno jesi li u školi,na poslu ili čak u WC-u. Postala sam korisnik ove društvene mreže pre desetak dana. U početku je zaista bilo zanimljivo. Pratila sam samo drugove i drugarice. Uglavnom ljude iz škole i one koje poznajem. Pre par dana,zapratio me je neki momak i dodala sam ga. Objavljivao je normalne slike,gledao moje i sve je nekako bilo normalno. I juče ja ulazim na snep i vidim objavu tog dečka. I ulazim. Verovali ili ne,momak je bukvalno objavio sliku posle...vođenja ljubavi sa devojkom? Da. Da. Otpratila sam ga odmah,jer me je zapravo to što sam videla zgrozilo. 







Sve ovo dovelo me je do razmišljanja da ljudi sve više gube svoju privatnost. Svima je samo stalo do lajkova i komentara. Bitnije je da svi vide ono što vi radite. Skrinšutujemo poruke,slikamo hranu. Bukvalno,svaku svoju rutinu ili naviku izložimo koliko i poznatim toliko i nepoznatim ljudima. Ne želim zvučati poput svoje bake ili biti dosadna. Ja sam samo realna. 


Ipak to je 21. vek. Samo društvo kao i svet u kome živimo,nam ni ne dozvoljava drugačije. Danas sam ušla u treći razred,kako bi vratila olovku koju mi je prethodno pozajmila jedna devojčica. Imala sam sedam časova,pa mi se smena poklopila sa njihovom. To je žalosno. Deca su u rukama držala telefone,niko sa nikim nije pričao. Svi su samo buljili u ekran i s vremena na vreme pokazivali drugu iz klupe ono što bi videli. Jedno pitanje mi je samo palo na pamet : Gde grešimo ?








Ja sam još dete. I ja sam gotovo ovisna od telefona. Samo. Gledajući njih. Videla sam svoj razred na tim mestima. Mi smo,ako ništa drugo,bili srećni. Nismo imali telefone ali imali smo život. Period od prvog do četvrtog razreda,je vreme koje mi se urezalo u pamćenje. Složna deca i dan pun osmeha. Od petog se sve survalo kao kula karata. Zahvatio nas je taj period puberteta. Ugledajući se na starije od nas neki su počeli izigravati frajere i dame a neki klošare i huligane. Ali je ipak,ono sećanje na niže razrede idalje jedno od najlepših. 


Dok sam gledala tu decu,jedno je bilo gotovo očigledno. Ta deca nisu imala detinjstvo. Odrastali su uz telefone i društvene mreže. Opkoljeni time od malih nogu,deca su se jednostavno navikla na taj ritam. I sama sam bila svedok,da dete bukvalno nije imalo pojma šta su imenice ili pridevi. Dete osmog razreda,nije moglo nabrojati padeže. Sve više i više,glave postaju praznije a tehnologije naprednije. Možete li zamisliti dan bez ijedne slike na snapu ili dva dana bez slike na instagramu ? Ne može niko. 











Moj ujak je nastavnik u srednjoj školi. Ponekad,bacim pogled dok ocenjuje pismene zadatke. I svakog puta se sve više razočaram. Jednostavno,sedamnaestogodišnjaci pišu 'neznam' , 'čisti smor '  i 'tebra '. Da,u pismenom zadatku koriste ove reči. A i zašto bi oni razmišljali o Napoleonovim ratovima, Arhimedovom zakonu,kad jednostavno mogu sve to otkucati na Gugl i dobiti rezultate. Ipak mi živimo u dobu tehnologije,koga briga što si ti gotovo nepismen ? 



Opet želim napomenuti da je ovo samo moje mišljenje. Ne želim niti vređati nekoga ili ponižavati. Ovo je jednostavno jedna realnost koja se mora prihvatiti.  I da,ne mogu verovati da je ovo već šesti post iz ove rubrike. 

18 коментара:

  1. Sjajan post i zaista si odlično to napisala. Potpuno se slažem sa tobom.☺♥

    Posjetite moj blog,nova sam --> gabinesss.blogspot.com

    ОдговориИзбриши
  2. Odličan post! Zaista, imaš nešto divno u svojim postovima, drugačije od ostalih, ne govoriš nam o tome kako ti izgledaju table na Pinterestu niti koliko pratilaca imaš na Instagramu, stvarno se izdvajaš. Ja nemam Instagram, fejsbuk niti Snapchat iako svi govore kako je to nešto savršeno. Ne verujem društvenim mrežama jer mislim da nisu korisne. Sa ljudima možemo razgovarati preko telefona, a možemo se (verovali ili ne) i videti sa njima, izaći napolje zajedno. U svakom slučaju, odličan post!

    katieslittlecorner.blogspot.com

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Drago mi je što ovo čujem. I ne trebaju ti društvene mreže jer sa njima ne ide apsolutno ništa a gubiš svaku vezu sa ljudima. :)

      Избриши
  3. Oduševila si me ovim postom, zaista!
    Društvene mreže su deci popile mozak. Ja sam kroz celu osnovnu školu uživala družeći se i tek povremeno igrajući Sims. Nisam imala drugu društvenu mrežu osim Fejsa, a ni na njega nisam često ulazila. Danas deca nauče da koriste telefone praktično pre nego što progovore. Žao mi je što sve ide tim tokom, ali nažalost, ne možemo ništa da promenimo. :(

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala ti Anja. I moje je detinjstvo bilo takvo,samo što sam ja tek u trećem razredu prvi put sela za kompjuter. Sada i sama shvatam da je mama bila u pravu kad mi je sve te stvari branila. :)

      Избриши
  4. Ovo je sve tako žalosna istina, nažalost.. :/ ❤
    Ta deca ne znaju niti će ikada saznati šta je detinjstvo, opet nažalost. Kao što si rekla, živimo u vremenu gde tehnologija postaje sve inteligentnija, a ljudi sve primitivniji, bah.. I biće dve gore, za dvadeset - trideset godina, dvogodišnje dete će imati pametni telefon, Instagram, Fejs?! Kako je krenulo, tako će biti. Verovala ili ne, pre neki dan, u školskom hodniku, videla sam devojčicu najverovatnije 2-3 razred, u rukama drži tablet koji je veći od nje same, okružena vršnjacima.. :/ Eto,deca su izgubila detinjstvo, i ukoliko se ovako nastavi neće ga ni vratiti.. ❤❤❤

    eslyisworldview.blogspot.rs

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Istina. Sada je loše ali za par godina će biti puno gore ako se ovakvim tempom nastavi. Verujem,jer sam i ja viđala takve stvari po školi. :)

      Избриши
  5. Divan post.♥Definitivno se slazem. Deca koja sada dolaze nikada nece znati sta je detinstvo. Iskreno nekada je bilo mnogo lepse,imao si vremena za sve. Kao mali ceo dan bi provodili napolju,a danas prikovani za kompjutere i telefone zivimo u senci.
    Vec sam clan tvog bloga ako zelis uzvrati.:)
    http://aleksandrascorner.blogspot.ba/

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Da. Sve je bilo puno lepše kad smo dane provodili uprljani od blata i napolju. Žalosno je što ove generacije neće osetiti niti deo onih osećaja i sreće. :| Sve u svemu,hvala ti :)

      Избриши
  6. Bravo! Ne pričaju ti bez razloga da si pametnija od svojih vršnjaka. Sve ovo što si napisala je za svaku pohvalu i jako je dobro što imaš takvo mišljenje, za tebe! :)
    Pratim te #70, nadam se da ćeš uzvratiti :)

    NOVI POST JE NA BLOGU -----> LITTLE BOX OF HAPPINESS <-----
    FOLLOW ME ON INSTAGRAM

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala ti puno. Zaista mi je drago što čujem ovakvo nešto :)

      Избриши
  7. Nazalost,vise nikoga ne zanima obrazovanje,kultura,niti lepo ponasanje.Svi zive u nekom veoma cudnom i zatvorenom svetu iako misle da su otvoreni i glavni jer se isticu na drustvenim mrezama.Ja licno nisam znala ni sta su drustvene mreze do pre godinu dana.Prvobitno mi je Facebook izgledao zanimljivo,pa Instagram,a onda i Snapchat.Nesto smo izgubili.Ne znam tacno sta.Ja planiram da pogasim sve drustvene mreze i da krenem ispocetka.Pisem blog,citam i bavim se drugim stvarima jer je to zivot,a nisu Facebook,Instagram i Snapchat.☺
    Imas sjajan blog i odmah sam se uclanila jako mi se svidja.☺

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala ti. Današnje generacije jednostavno nemaju pojma kakav se život krije iza svih tih ekrana. Sva ta lica,likovi koje prikazuju preko društvenih mreža,čak i ne postoje u stvarnom i realnom životu. Predstavljanjem sebe sasvim drugačijom osobom,oni misle da podižu sebe i grade neki 'ugled'. I nije ti to tako loša ideja. A šta smo izgubili ? Izgubili smo sreću... :)

      Избриши
  8. Slazem se sa tobom u potpunosti! It's sad but it's true. Ja sam malo starija i imala sam divno djetinstvo, puno igre i uzivanja a sad su tu vecinoma tableti i telefoni. Ok, plus je da kao malo deca nauce koristiti tehnologiju ali treba da postoje i granice.
    Divan post, sve pohvale za razmisljanje!:)
    xx
    http://putitallonme.com/

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala ti. Slažem se da dete treba znati koristiti nešto ali kao što si i sama rekla u granicama. :)

      Избриши
  9. Za sve si u pravo,stvarno.I mislim da je današnjoj generaciji važniji telefon od toga da li će biti trećeg svetskog rata.Užas šta sve ljudi objavljuju,inače ja sam opsednuta snapchatom pa me dodaj ukoliko želiš-samomelii

    mywonderland-xoxo.blogspot.rs

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala ti,Jano. Snap je dobra mreža ako se lepo koristi :)

      Избриши