понедељак, 10. август 2015.

Back To School With Alia #1 - Kako lakše savladati gradivo?!

Vraćamo se u školske klupe. Isto onako kako smo ih u junu napustili. Nasmejani. Ne,ne srećni. Ali nasmijani. Svesni da nas iza tih vrata čeka nova školska godina. Novi drugovi,novo gradivo,novi mi. Nova školska godina,novo iskustvo. Nešto se magično oslikava u mračnom pogledu nastavnika. Ocrtava se plač đaka prvaka,zvuk krede čiji se prah rasipa u dodiru sa tablom. Rasipa kao naše suze kad smo prvi put seli u ove klupe. Od nestašnih mališana izrasli smo u zrele tinejdzere. U osobe svesne da se u temelje te ustanove kriju njihovi snovi,želje i nadanja.. Zato se moramo truditi,više. Dati svoj maksimum,i više od toga. Boriti se za svoje snove. Moramo učiti. Iako ne volimo,moramo. A ono što se mora i nije teško. 


Donosim vam   par saveta da učenje učinimo bar mrvicu lakše. Ako je to ikako i moguće,ali možemo probati,zar ne?

1. Post-its


Svi smo mi čuli za ove papiriće i svi ih sigurno i imamo. E,vreme je da ih koristimo na prav način. Ja njih koristim kad učim istoriju. Svima je istorija teška zbog brojnih datuma i godina koje moraju znati napamet. E sada. Ja na primer napišem datum i godinu na papirić i zalepim ga tamo gde najviše prolazim. Na primer,jedno zalepim na ogledalu,na ormaru. Tako da,kad se pogledam u ogledalo ili otvorim ormar,prisetim se tog podatka...



2. S jednog lista na drugi....



Ja muku mučim sa Ruskim jezikom u školi,i zato mi je noćna mora pismeni iz Ruskog. A mene Ruski ne zanima,tako da ga ni ne učim i na kraju ne mogu da sklopim niti jednu rečenicu. Ali hvala Bogu,pa postoji Prevodilac. Ja lepo to prevodim,ali kako to naučiti? Nema svrhe učiti napamet. Tako da ja sednem i počnem prepisivati. Sa jednog papira na drugi,pa opet i opet. Tako naučim i tekst a i kako se određena reč piše..



3. Podvlačenje...



Najčešće u fizici,hemiji i matematici gde su formule veoma važne a autori ih mogu zamaskirati ili pomešati sa ostalim tekstom,ja ih podvlačim. I svaki put kad otvorim knjigu,to mi zapadne za oko,pogledam o čemu se radi i ponovim definiciju ;)


4. Planirano učenje...






Ne znam kako vi učite ali sam ja prošle godine imala porbleme oko učenja. Nisam domaći završavala na vreme,iako mi je bio dat nedeljama ranije,ja bih ga napisala samo dan ranije. Ove godine planiram unapred učiti lekcije,pisati lektire. Puno je lakše tako nego da ti se sve nakupi i ne znaš šta ćeš prije...



5. Ne napamet !!!



Zvučim kao nastavnik ali zaista matematiku ne treba učiti napamet. Ne. Samo definiciju. Inače,ti ne možeš naučiti zadatak napamet i posle dobiješ drugi i zbuniš se. Lakše je naučiti definiciju i primeniti je na zadatak...



6. Lekcije učiti ujutru


Lakše je nešto zapamtiti ujutru dok ti je mozak svež i odmoran nego noću kad smo umorni. Znam da je nama koji idemo pre podne to problem ali valjda možemo ustati pet minuta ranije i pročitati lekciju...

TO JE TO LJUDI,MOJ PRVI BTS POST. IMA IH JOS OTPRILIKE 4. U PROŠLOM SAM POSTU NAPISALA O ČEMU ĆU PISATI. SLEDEĆA JE MORNING ROUTINE ZA ŠKOLU. POSLE NIGHT I TAKO... HVALA SVIMA NA 20 ČITALACA !! :* 

31 коментар:

  1. Super post.Sve si lepo rekla.Ja koristim post-its papiriće a takodje podvlacim.Svi kazu da je sesti laksi od petog,tako da cu pokusati da predjem 5,00 (ne moguca misija zbog matematike :')).Ako nekad nesto zaboravim,sigurno cu otvoriti tvoj blog i procitati ovaj post jos jednom :).

    oneloveonestyle.blogspot.com

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala ti! Drago mi je što sam ti pomogla,a šesti razred nije težak.. :)

      Избриши
  2. Kako se meni sviđa ovaj tvoj post.Obožavam ga!
    Sjajno si opisala sve teme,jako lepo, a tek uvod to kao da je pisala neka spisateljica.Super!!!

    Flyovanje.blogspot.com

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala,hvala,hvala ! Ulepšala si mi dan ovim komentarom.. 💕💕

      Избриши
  3. Odličan post, zaista. Uvod je divan, jako si ga lepo napisala. :) Slažem se oko toga da je ujutru super učiti. Ja uvek ponovim lekcije pre nego što krenem u školu i osećam da znam mnogo više nego prethodnog dana. :)

    http://anjalittleworldd.blogspot.com/

    ОдговориИзбриши
  4. Odličan post :) I ja takođe imam ruski jezik čiji ljubitelj iskreno baš i nisam,ali ga moram učiti.... :)
    http://fashionawakebyb.blogspot.com/

    ОдговориИзбриши
  5. Predivan post..Puno si mi pomogla sa ovim savetima i ja sam imala iste probleme prošle godine,jer sam bila totalno neorganizovana..

    www.delilahinzivot.blogspot.com

    ОдговориИзбриши
  6. Odlican post. Ucim napamet, jer moja mama tako zeli. Dok francuski znam kao i ti ruski, mrzim ga. Cesto se budim u pet kako bih obnovila nesto, a ponekad i ucila istoriju. :D

    ОдговориИзбриши
  7. Jako lep blog, zapratila sam te <3
    pls lajkuj moju novu fejsbuk stranicu
    Isidora
    https://www.facebook.com/highheelpoodle?ref=hl

    ОдговориИзбриши
  8. Divan post! Imaš jako lijep blog i tvoji postovi mi se jako dopadaju! Hvala ti na svim savetima u ovom postu i samo tako nastavi. ♥

    Pogledaj moj blog -------> allforyou23.blogspot.com

    ОдговориИзбриши
  9. zapratila sam tvoj blog! Jako lepo pises!
    Pls like my fb page thanks :)
    https://www.facebook.com/highheelpoodle
    Isidora

    ОдговориИзбриши
  10. Super post,ja obicno ucim i uvece do kasno,a onda se probudim ujutru i obnovim...tako sam sigurna da cu dobiti dobru ocenu :) <3

    tijanaqueenoffashion.blogspot.com

    ОдговориИзбриши
  11. Ovo su jako korisni saveti,meni je jako drago sto si ovo napisala !
    Ako zelis pogledaj moj blog i postani clan <3

    ОдговориИзбриши
  12. Ja nekad ucim jutri. Nekad navecer. Ovisi kako se naviknem. Al kad sam bila 2.smjena tada sam najvise jutri ucila, prije skole za taj dan haha :)
    Ja nikada u ucenju nisam imala planove ni planere ni neke posebne metode. Kad bude kontrolni, par dana ranije ili dan ranije ucim i bude dobro :)
    Ruski mi se cini zanimljiv jezik :)
    Slazem se da se ne uci na pamet, pogotovo zadatke, to je malo teze.
    Ali mi smo imali jedan zadatak iz fizike koji je uvijek bio isti, a izgledao je toliko tesko.. Ja sam naucila na pamet postupke i to mi je bio najlaksi zadatak :)
    Super ti je post i i mislim da imas korisne savjete :)
    Nekome ces pomoci ;) <3

    Pogledajte moj blog :) <3

    http://myfirsttextvm.blogspot.com/?m=1

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Jao,hvala ti do neba na ovakvom komentaru. Pa uvek trebamo naučiti postupak ali ne i zadatak napamet! :)

      Избриши
  13. Super post, jako djelotvorno :))

    http://catherinehere.blogspot.com/

    ОдговориИзбриши
  14. Divno pišeš, odmah sam se učlanila u blog!♥ Saveti su super, baš mi se dopadaju.☺

    pametnodete.blogspot.com

    ОдговориИзбриши
  15. Odličan post! Predivo pišeš i lepo se izražavaš! I moram da se učlanim u tvoj blog :)
    http://milicasdiary389.blogspot.com/

    ОдговориИзбриши
  16. Odličaaan post!
    Ja sad trebam da učim geografiju i nikako da počnem jer bih večno mogla da budem na blogu!
    Ako želiš pogledaj moj blog i učlani se! ♥♥♥
    http://smizlica11.blogspot.rs/

    ОдговориИзбриши